باحمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان ۳۰ درصد از مجموع سازه وسیویل و عملیات عمرانی مورد نیاز خط دو مترو کلانشهراصفهان با ۱۲ ایستگاه پایان یافت.

به گزارش جارچی اخبار؛ مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۸ عملیات حفاری خط دو مترو اصفهان در قالب تونل‌های دو چشمه به قطر ۶ ونیم متر با استفاده از تی. بی. ام‌هایی از جبهه شمال شرق آغاز شد و ایستگاه‌ها یکی پس از دیگری در در دست احداث است.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: در خط دو مترو اولویت نخست اجرا از سمت ایستگاه دارک (شمال شرق اصفهان) تا ایستگاه مدرس نجفی (بخش غرب اصفهان) به طول ۱۴ و نیم کیلومتر با ۱۶ ایستگاه برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: دستگاه‌های تی بی ام از جبهه شمال شرق از ایستگاه دارک به سمت زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی حرکت کرده و تا یک ماه آینده نخستین تی بی ام وارد ایستگاه لاله می‌شود و با ورود تی بی ام به ایستگاه لاله، ایستگاه پنجم را از سمت شمال شرق خط دو مترو فتح خواهیم کرد.
خط ۲ مترو اصفهان، حدفاصل زینبیه تا خمینی شهر به طول بیش از ۲۴ کیلومتر است.
محدوده خط دوم قطارشهری اصفهان از شهرک امام حسین در محله دارک شروع شده و باعبور از خیابان آیت الله غفاری زینبیه، لاله شمالی، لاله جنوبی، علامه مجلسی، میدان امام علی (ع)، هاتف، نشاط، فلسطین، آمادگاه و باغ گلدسته به ایستگاه میدان امام حسین (ع) می‌رسد.
خط دوم در این قسمت از زیرخط یک متروعبورکرده و با عبور از خیابان طالقانی، خیابان صاحب روضات و زیر بزرگراه شهید خرازی واردخیابان کهندژ می‌شود.
مرحله نخست خط دو قطار شهری در اصفهان حدود ۱۴ ونیم کیلومتر مسافت دارد و برای این بخش از خط ۱۶ ایستگاه در نظر گرفته شده که عملیات عمرانی ۱۲ ایستگاه از این خط در حال احداث است.