آیت‌الله سید محمد سجادی از فقهای برجسته حوزه علمیه قم گفت: بی‌انصافی در حق دولت و جریان سیاسی رقیب، به اعتماد عمومی در جامعه لطمه می‌زند و سرمایه‌های اجتماعی را با چالش مواجه ‌می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار استاد حوزه علمیه قم روز سه شنبه در گفت‌‍وگو با ایرنا، افزود: منتقدان و مخالفان دولت یا هر جریان سیاسی دیگر، باید در اظهارنظرها، بیان عقیده و سخنان خود از دایره عدالت و انصاف خارج نشده و مصلحت نظام و انقلاب را بر همه چیز ترجیح دهند.

وی تاکید کرد: برخی اظهارنظرهای ناصواب، ناسنجیده و بی‌اساس، سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی ملت را با چالش مواجه می‌کند و به آنها چوب حراج می زند.

وی تصریح کرد: ما در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و یک تحول بزرگ در کشور هستیم و منتقدان نباید برای اثبات خود، عملکرد و دستاوردهای دولت را نادیده بگیرند همگان بدانند این دولت در سخت ترین شرایط حتی بدتر از دوران جنگ قرار داشته و توانست به خوبی مدیریت کند ، نباید بی انصافی کنیم.

وی خطاب به جریان‌های سیاسی گفت: مردم ایران فشار حداکثری آمریکا و حامیان وی را در سایه مقاومت‌های خود و با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش‌های مسئولان تحمل و شکست دادند مراقب باشید با برخی ادعاهای نادرست، تهمت های ناروا، سیاه نمایی و توهین به مسئولان، قلب آنها را نشکنیم و بدانیم از این کارها فقط شیطان‌ها سوء استفاده می کنند.

وی ادامه داد: برخی ادعاها و سخنان ناامیدکننده که بیشتر با انگیزه سیاسی مطرح می شود هیچ نتیجه ای جز بدبین کردن مردم به نظام و انقلاب و چوب حراج زدن به اعتماد عمومی و سرمایه‌های ملی ندارد.

سجادی در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت در خصوص مسائل هسته‌ای و اظهارات منتقدان دولت خاطرنشان کرد: برخی حرف‌ها و سخنان، به‌جز بی اعتمادی مردم به نظام و مسئولان هیچ دستاوردی ندارد، به عنوان نمونه، اینکه عده ای می گویند دولت صنعت هسته‌ای را تعطیل و یا نابود کرده، که هم حرف درستی نیست و هم اساسا چنین اقدام‌هایی در حیطه مسئولیت دولت نیست و هیچ دولتی حق چنین کاری را ندارد.

وی ادامه داد: همانگونه که برجام در قالب یک منظومه کلی و با هماهنگی با سران نظام دنبال شده و به نتیجه رسیده و امروز نیز در همان منظومه با هماهنگی رهبر معظم انقلاب در مورد سرنوشت آن تصمیم گیری می شود مساله هسته ای هم همینگونه است در بحث صنعت هسته ای، ما علاوه بر دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، نهادهای نظارتی و از همه مهمتر یک چشم نافذ و بصیری به نام رهبر معظم انقلاب داریم که نظارت می کنند، قطعا نه تنها این دولت بلکه هیچ دولتی حق ندارد و نمی تواند خودسرانه صنعت هسته ای را بدون هماهنگی تعطیل کند.

آیت الله سجادی بیان داشت: متاسفانه برخی افراد از روی ناآگاهی و یا با انگیزه‌های سیاسی حرف‌هایی بر زبان جاری می کنند که بیشتر حدس و گمان است و اصلا دقیق نیست خروجی این حرف ها نه تنها باعث ناامیدی مردم به نظام و انقلاب خواهد شد بلکه بذر بی اعتمادی به مسئولان کشور را بین مردم می افشاند بنابراین اگر جریان یا گروهی منتقد جریان یا گروه دیگری هستند بهتر است نقدهای خود را به صورت منصفانه و عاقلانه مطرح کنند و سخنانی نگویند که نه تنها واقعیت ندارد، بلکه اذهان مردم را مشوش و آنها را به نظام و مسئولان بدبین کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر دولت در جایی خطایی مرتکب شود مجلس شورای اسلامی ناظر و حاضر است و مراقبت می کند در کنار آنها ما چند نهاد نظارتی داریم مگر می توان ادعا کرد که دولت صنعت هسته ای را تخریب کرد؟ رهبر معظم انقلاب همه حرکت‌های دولت‌ها را زیر نظر دارند و هم در خلوت و جلسه‌های خصوصی و هم در منظر عمومی تذکر می دهند.

آیت الله سجادی به فراز دیگری از سخنان رئیس جمهور نیز اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می شود، دولت کشور را معطل گذاشته هم حرف صحیحی نیست این دولت در شرایطی روی کار آمده، که در آمریکا یک دولت شرور و نژاد پرست با رهبری ترامپ روی کار آمده و با ناجوانمردانه ترین تحریم ها، فشار حداکثری را بر مردم ایران وارد کرده است، از سوی دیگر جهان با ویروس منحوس کرونا مواجه شده، در کنار این دو مشکل بزرگ، مخالفان داخلی از هر فرصتی برای هجمه به دولت استفاده می کردند با این وجود دولت بسیار خوب مدیریت کرده است و حتی طرح‌های کلان و ملی خوبی در موضوع پتروشیمی، صنعت، آب و … را نیز به بار نشانده است.

وی ادامه داد: فشار حداکثری دشمنان در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب، مقاومت مردم و تلاش های شبانه روزی مسئولان با شکست مواجه شده است و حتی خود دشمنان نیز به این مقاومت و ایستادگی ملت ایران اذعان دارند ما نباید این مباحث مهم را نادیده بگیریم مگر می توان تلاش شبانه روزی مسئولان در این شرایط سخت را نادیده گرفت؟

آیت الله سجادی با اشاره به آیه‌های سوره ناس گفت: خداوند خطاب به پیامبر اکرم (ص) می فرمایند بگو پناه می‌برم به پروردگار آدمیان، پادشاه آدمیان، معبود آدمیان، از شرّ وسوسه شیطان، آنکه اندیشه بد در دل مردمان افکند، از جنس جنّ باشد یا انسان. امروز هم متاسفانه عده ای تنها اذهان عمومی را مشوش، خدشه دار نموده و به همه چیز بدبین هستند و به تعبیر قرآن باید از شر آنها به خداوند پناه ببریم و بدون استمداد از خدا، امکان مبارزه با این وسوسه انگیزی ها نیست.

وی ادامه داد: این افراد، عادت ندارند که خوبی‌ها و بدی‌ها و یا پیشرفت ها و دستاوردهای مثبت و کاستی ها و ضعف ها را با هم ببینند، بلکه بدی‌ها و کاستی‌ها را می بیینند و چشم خود را روی پیشرفت و خوبی ها می بنندند و تنها کاستی ها را به خورد مردم می دهند، این فقط مربوط به این دولت نیست در دولت‌های دیگر هم چنین مسائلی وجود داشته و دارد، ما باید به شدت از این بداخلاقی‌ها و افکندن بذر ناامیدی در دل مردم، فاصله بگیریم.

آیت الله سجادی تصریح کرد: دولتی که با رای میلیونی مردم سر کار آمده و شورای نگهبان آن را تایید و رهبر انقلاب آن را تنفیذ کرده را به گونه ای تخریب نکنیم که مردم از انقلاب، روحانیت، اسلام و دین زده شوند و خدای ناکرده، فکر کنند همه خائن و مخالف رفاه مردم هستند ما تنها با وحدت و همدلی و صدای واحد می توانیم در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب بایستیم باید از این اخلاق‌های بد فاصله بگیریم.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام گفت: پیامبر اسلام (ص) می فرمایند، هر که بر عیب برادر مسلمانش در دنیا پرده پوشد و او را رسوا نسازد خداوند در قیامت عیب او را بپوشاند ما باید متخلق به اخلاق نبوی باشیم یعنی اگر عیب و ایرادی هم در مسئولان وجود دارد آنها را بپوشانیم نه اینکه از ضعف‌ها برای اهداف و مقاصد سیاسی و تخریب رقیب استفاده کنیم.