مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:  پویش “همه برای سلامتی” با رویکرد تقویت همکاری مردم برای رعایت توصیه‌های بهداشتی و همراهی با کادر بهداشت و درمان با بهره‌گیری از تولید و انتشار آثار هنری راه‌اندازی می شود.

به گزارش جارچی اخبار، سیدقاسم ناظمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی افزود: در این پویش از ظرفیت نهادهای غیررسمی برای همراهی و اطلاع رسانی به مخاطبان استفاده می شود تا تاثیر اطلاع رسانی در خصوص مسایل مختلف کرونا عمیق تر شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی یادآور شد: باید از هنرمندان و رسانه ها برای پیشگیری و مقابله با کرونا در فضای مجازی بیشتر استفاده شود تا نفوذ و تاثیرگذاری اطلاع رسانی به خصوص در مورد کرونا افزایش یابد.

ناظمی همچنین به استفاده از ظرفیت رسانه های غیررسمی تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت یاد شده برای توسعه همکاری های دولت و مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه در اعمال محدودیت های کرونایی در کنار توجه به اهمیت اجرای محدویت ها، خاطر نشان کرد: باید در این وادی به محرومان و قشرهای آسیب پذیر توجه شود تا این اقشار لطمه نبینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر نهادینه شدن پاسخگویی مدیران تاکید کرد و نقش رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر را در این خصوص ممتاز دانست و افزود: پاسخگویی نهادهای مختلف در مقابل افکار عمومی باید هر چه بیشتر جدی گرفته شود تا کارآمدی و روزآمدی پاسخگو بودن اعتماد عمومی را افزایش دهد.

ناظمی ادامه داد: تنویر افکار عمومی توسط رسانه ها تعامل سازنده و همه جانبه بین مردم و مسوولان و همین طور نهادهای مختلف ایجاد می کند و همکاری و مشارکت های مردمی خود را نشان می دهد.