بازدید فنی خودروها جهت تعویض پلاک در مراغه که پیش از این در دو مکان مختلف و در حاشیه خیابان انجام می‌گرفت، ساماندهی شد و شهرداری برای این کار محلی در جنب پایانه مسافری اختصاص داد تا امیدها برای راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک شهرستان قوت بگیرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  ایرنا خریداران خودرو برای تعویض پلاک و انتقال سند در مراغه باید ابتدا به دفاتر تعویض پلاک در خیابان معلم شمالی یا میدان ۱۶ اردیبهشت بروند و پس از تکمیل پرونده، برگه بازدید فنی خودرو را از این دفاتر اخذ کرده و به محل بازدید مراجعه کنند؛ محلی که پیش از این در حاشیه خیابان‌ها قرار داشت و اکنون تکلیف مشخص است و بازدید فنی در مکان مشخص و جنب پایانه شهر در ورودی شهر از سمت بناب انجام خواهد شد.

نکته جالب توجه اینکه محل‌های فک پلاک و تحویل گرفتن پلاک‌های جدید در مراغه متفاوت است و با راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک، خودروها بدون پلاک در سطح شهر تردد نخواهد کرد.

البته برای راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک در مراغه مزیت‌های دیگری نیز بیان می‌شود که به گفته سرهنگ علی شهرام ریحانی، جانشین فرمانده انتظامی مراغه کاهش تردد به مرکز استان، افزایش میزان رضایتمندی، تسریع در تعویض پلاک و جلوگیری از تجمع از جمله آنهاست.

اما از سوی دیگر خبر اختصاص مکان مشخص برای بازدید فنی خودرو در مراغه آن هم از سوی شهرداری که این روزها در مسیر توسعه زیرساخت‌های شهری گام بر می‌دارد، بدون‌شک نویدبخش تجمیع خدمات مربوط به تعویض پلاک در یک مکان مشخص محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری مراغه روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از این مکان نیز این امیدها را تقویت کرد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری مراغه از توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل‌ونقل شهری استقبال می‌کند و برای تکمیل روزافزون این مکان و راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک خودرو نیز اقدام خواهد کرد.

مروتی: مجموعه مدیریت شهری مراغه از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی خودرو با مشارکت سایر متولیان استقبال می‌کند

شهرام مروتی با اشاره به اینکه در مرحله نخست با اختصاص این فضای اختصاصی، بازدید فنی خودروها در یک مکان مشخض متمرکز می‌شود، بیان کرد: نرخ ورود خودروهای سواری به این مکان ۵۰ هزار ریال تعیین شده و درآمدهای آن نیز صرف توسعه و تکمیل مرکز تعویض پلاک خواهد شد.

وی همچنین با ابراز گلایه از تردد کامیون‌های سنگین به داخل شهر، اضافه کرد: تردد خودروهای سنگین در داخل شهر موجب تخریب زیرساخت‌ها از جمله آسفالت خیابان‌ها شده و نیاز به ایجاد پایانه‌های کامیونی در ورودی شهر احساس می‌شود.

“مروتی” در این آیین برای تامین اعتبار و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک در داخل شهر اعلام آمادگی کرد و افزود: جایگزین کردن دوربین‌های کنترل ترافیک به جای سرعت‌گیر، نه تنها از مشکلات ناشی از نصب سرعت‌گیرها جلوگیری می‌کند بلکه سطح نظارت بر محدوده شهر را نیز افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه نیسان‌فروشی در شهر مراغه جایگزین دست‌فروشی شده است، تصریح کرد: مقابله با این پدیده‌ها به همت جمعی نیاز دارد و اگر همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند می‌توان دستفروشی را سر و سامان داد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز راه‌اندازی مرکز معاینه خودرو در مراغه را یکی از ضرورت‌های شهرستان در راستای کاهش حجم ترافیک داخل شهر عنوان کرد و گفت: نیاز به ایجاد چنین مرکزی در شهرستان احساس می‌شود و مستلزم همکاری شهرداری و عوامل انتظامی است.

ابراز امیدواری معاون فرماندار مراغه برای راه‌اندازی مرکز تعویص پلاک خودورهای سبک و سنگین در شهرستان

“موسی شعفی” برای راه‌اندازی مرکز تعویص پلاک خودورهای سنگین در شهرستان نیز ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: متاسفانه تصمیم‌های گذشته در حوزه ترافیک شهری به کار کارشناسی و بازبینی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا تعویض پلاک از مهمترین مراحل نقل و انتقال خودرو بوده و هدف اصلی آن دسترسی سریع به هویت و نشانی مالک وسیله نقلیه است؛ بدین منظور طرفین معامله باید مستندات و مدارک تعویض پلاک خودرو را آماده کنند و با مراجعه به مراکز مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه انجام فک پلاک

برای تعویض یا فک پلاک خودرو باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید و با دریافت برگ نوبت و تحویل مدارک به باجه مربوط فرآیند تعویض پلاک خودرو انجام می‌شود.

در نهایت نیز پلاک قبلی از خودرو جدا شده و به انبار تحویل داده می‌شود و پلاک جدیدی که به نام خریدار است، جایگزین آن می‌شود؛ توجه کنید که حضور فروشنده برای این کار الزامی نبوده و شما می‌توانید با دریافت وکالت‌نامه از فروشنده خودتان همه کارها را انجام دهید.

در زمان تعویض پلاک باید خلافی خودرو را صفر کنید و هزینه‌های دیگر را نیز از طریق کارت بانکی بپردازید؛ پس از تعویض پلاک خودرو نوبت به انتقال مالکیت خودرو می‌رسد.