رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر امر پیشگیری گفت: همه تصمیمات و اقدامات مراجع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی باید معطوف به کاهش ناهنجاری‌ها و اقدامات پیشگیرانه باشد.

به گزارش جارچی اخبار، موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی، اظهار کرد: زمانی که در مورد پیشگیری بحث می شود به لحاظ تفکرات سنتی، دیدگاه‌ها همیشه متوجه دادگستری و نیروی انتظامی می‌شود در حالی‌که این امر صحیح نبوده و حوزه های مختلف باید در امر پیشگیری ایفای نقش کنند.

وی افزود: هیچ بخشی در استان وجود ندارد که در مساله پیشگیری از وقوع جرم نقشی نداشته باشد، این یک واقعیت است همه تصمیمات و اقدامات مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در این راستا باشد.

رییس دادگستری آذربایجان شرقی گفت: همه نظام اداری در حوزه خود در بحث پیشگیری نقش دارند و قطعاً اگر این فرهنگ را در نظام اداری ایجاد نکنیم در پیشگیری از جرم موفق نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم موضوع مهمی بوده و باید در اولویت همه سازمان های و ارگان ها قرار گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.