مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی گفت: روابط عمومی‌ها نقش بسیار مهم و برجسته در شفاف‌سازی عملکرد ادارات و سازمان‌ها دارند.

به گزارش جارچی اخبار، احمد حمزه‌زاده روز چهارشنبه در جمع کارکنان و اعضای روابط‌ عمومی این اداره‌کل این مجموعه را سازنده تعامل موثر بین جامعه و دستگاه‌های اجرایی تعریف کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان بازوی توانمند سازمان ها در نیل به اهداف تعریف شده نقشی به سزا دارد و با ایجاد ارتباط با افکار عمومی سبب شفاف‌سازی عملکرد و تقویت ارتباط دوسویه می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر مجموعه روابط‌ عمومی آذربایجان شرقی و کسب رتبه نخست در بین روابط‌عمومی های ادارات کل میراث‌فرهنگی کشور، گفت: در هر دستگاه و نهادی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و اطلاع‌رسانی با توجه به اهداف و ساختار، بزرگ‌ترین سرمایه محسوب می‌شود و حیات و کارایی یک سازمان به داشتن ارتباط دوسویه در حوزه‌های درون و برون‌سازمانی، برقراری تعامل سازنده و کاهش فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه اجرایی بستگی دارد.

حمزه زاده با اشاره به نقش راهبردی روابط عمومی در دستگاه‌ها، اظهار کرد: این مجموعه با شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها و همچنین پیدا کردن نقاط ضعف و قوت، شرایط بالندگی و پیشرفت  دستگاه مربوطه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی یک سال اخیر با اقدامات موثر، برقراری ارتباط دوسویه درون و برون‌سازمانی موجب ارتقای رتبه مجموعه خود و به دنبال آن، این اداره کل شده است.

حمزه زاده مهم‌ترین اهداف سال ۱۴۰۰ میراث فرهنگی آذربایجان شرقی را به‌روز رسانی شبکه‌های ارتباطی، فراهم‌سازی زمینه معرفی گسترده ظرفیت‌های استان در سه حوزه تخصص اداره کل پر ابعاد ملی و بین‌المللی عنوان کرد.