فرمانداری عجب‌شیر گفت: سلامتی دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در فرآیند برگزاری امتحانات حضوری در اولویت قرار دارد و پروتکل‌های بهداشتی باید با مشارکت شبکه بهداشت و هلال احمر در حوزه‌های امتحانی رعایت شود.

به گزارش جارچی اخبار، عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با تاکید بر ضدعفونی کامل فضای برگزاری امتحانات، تامین ماسک و مواد بهداشتی، افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان با آموزش و پرورش در زمینه برگزاری امتحانات حضوری همکاری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ناظران بهداشتی به هیچ وجه اجازه ازدحام دانش‌آموزان و همراهان آنان را قبل و بعد از برگزاری آزمون ندهند و دانش‌آموزان با رعایت فاصله اجتماعی وارد محیط امتحان شوند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امتحانات حضوری دانش‌آموزان در این شهرستان با رعایت موارد کامل بهداشتی شروع شروع شده است و باید نظارت‌ها تداوم یابند.

وی همچنین یادآور شد: به جز پایه نهم و دوازدهم آزمون سایر مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اصغرپور تصریح کرد: تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت طی فرآیند یاددهی و یادگیری مستلزم بستری مناسب است که ایجاد محیطی امن و شاداب برای دانش‌آموزان توسط خیران نیک اندیش این امکان را فراهم می‌آورد.

وی احداث ۲۰ مدرسه خیرساز  و اتمام مدارس نیمه‌کاره شهرستان را تحولی بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان دانست و افزود: اقدامات مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان قابل قدردانی بوده و لازم است جلسه‌های منظم برای رفع مشکلات مجمع برگزاری شود.

فرماندار عجب‌شیر ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه و بها دادن به این آموزش‌ها در بین خانواده‌ها، جوانان و به ویژه دانش‌آموزان را ضروری دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش باید در زمینه مهارت‌آموزی و جنبه‌های خلاقیت و نوآوری و ایده‌پردازی دانش‌آموزان بسترهای لازم را برای آموزش مهارت‌های حرفه ای فراهم کند.

مدیر آموزش و پرورش عجب‌شیر نیز گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پیش دبستانی به صورت حضوری در نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت دانش‌آموزان انجام خواهد شد و ثبت‌نام با نوبت‌دهی در پایگاه سنجش آموزش و پرورش که در مدرسه استثنایی امید مسقر خواهد بود و همچنین پس از اجرای طرح سنجش برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی قطعی خواهد شد.

عباس ممقانی اظهار داشت: در ثبت‌نام سایر پایه‌ها و مقاطع تحصیلی پس از اعلام نتایج امتحانات نوبت دوم از طریق سامانه‌های سیدا و پاد که آدرس اینترنتی آن در اختیار اولیا و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت، ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه در حال حاضر ثبت‌نام کتب درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت اینترنتی آغاز شده است.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت تمامی ادارات و نهادهای شهرستان در خصوص فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان با رویکرد جدید در زیست‌بوم کرونایی تأکید کرد و برنامه‌ریزی و همکاری تمامی مسئولان شهرستان در این خصوص را خواستار شد.