در نشست اخیر وزارت ورزش و جوانان برای قهرمانان المپیک توکیو پاداش دو میلیاد تومانی در نظر گرفته شد.

ماجرای توجه و حمایت از قهرمانان رشته‌های ورزشی خصوصاً رشته‌های مدال آور موضوعی است که در سال‌های اخیر و حتی دهه‌های اخیر همواره مورد بحث بوده و عدم رسیدگی مناسب به قهرمانان رشته‌های ورزشی کشور و درگیری عمده آنها با مسائل و مشکلات مالی از انتقاداتی بوده که متوجه تصمیم‌گیران و مسئولان ورزش کشور بوده است.

این موضوع از سویی باعث ترغیب این ستارگان به کوچ کردن و بازی کردن زیر پرچم کشورهای دیگر شده و از سوی دیگر آن دسته از قهرمانانی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده و حاضر به پذیرش پیشنهادات خارجی نشدند بعضاً در شرایط سختی گذران زندگی می‌کردند و از طریق مشاغل سخت کسب در آمد می‌کردند که انتشار تصاویرشان در فضای مجازی احساسات عمومی را جریحه دار می‌کرد.

این موضوع در کنار مقایسه دریافتی قهرمانان ورزشی و ستاره‌های فوتبال همواره مورد نقد جامعه علاقه مند به ورزش بوده و این مساله برایشان یک مطالبه در سطح افکار عمومی بوده و از مسئولان طلب رسیدگی به این خواسته را داشتند.

با گذر زمان و رفته رفته این مشکل تا حدی کمرنگ شد ولی هنوز شاهد مسائلی که اشاره شد بودیم و حالا ظاهراً قرار است اتفاقات خوبی برای قهرمانان المپیک توکیو در پیش باشد.

در نشست امروز شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، میزان پاداش قهرمان، نایب قهرمان و مقام سوم رقابت های المپیک و پارالمپیک به ۱+۲۰۲۰ توکیو تعیین شد.

بر اساس این مصوبه پاداش کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک ۲ میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۷۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

 

 

۱۴۰۰