دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: سال گذشته ۳۴۲ زندانی با کمک ۸۵ میلیارد ریالی خیران و تسهیلات بانکی ۴۰ میلیارد ریالی آزاد شدند.

به گزارش جارچی اخبار، بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در مراسم در جشن گلریزان شهرستان کلیبر با اشاره به اقدام قوه قضائیه در خصوص طرح کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان بر اساس سیاست های تحولی قوه قضاییه اظهار کرد: با توجه به این موضوع اولویت اصلی دستگاه قضایی فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی که بزهکار محسوب نمی‌شوند، برای بازگشت به کانون خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اصلی حبس زندانیان، اصلاح، بازسازگاری اجتماعی مجرمان و فراهم کردن مسیر بازگشت عزتمندانه آنها به جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه در ارتباط با آزادسازی زندانیان غیرعمد و محکومان مالی در سال های گذشته توسط دستگاه قضایی استان و ستاد دیه اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۲۲ زندانی با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در سال گذشته نیز ۳۴۲ زندانی با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و باتسهیلات بانکی چهار میلیارد تومانی آزاد شدند که از این نظر در بین استان ها رتبه متمایزی را کسب کرده ایم.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام آذربایجان شرقی برای تامین بسته معیشتی و لباس و مایحتاج خانواده های زندانی استان اختصاص داده شد.

علیلو خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط ستاد دیه آذربایجان شرقی ۳۵۰ زندانی نیازمند در استان وجود دارد که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی دارند و اگر مبلغ ۱۲ میلیارد تومان جمع آوری شود، امکان آزادی این زندانیان فراهم می شود.