نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کشور درگیر مشکلات مزمن اقتصادی بوده و جز با نگاه تحولی درمان نخواهد شد و در مقطع کنونی تشکیل دولت جوان انقلابی بهترین راه حل برای این مشکلات است.

به گزارش جارچی اخبار، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در برنامه پیام جمعه با بیان اینکه مشکل کشور از ناحیه‌ مدیریت اقتصاد است، افزود: هرجا مدیریت‌های قوی و خستگی ناپذیر وجود داشته کار پیشرفت کرده و هرجا که چنین وضعیتی حاکم نبوده، مشکلات پیش به وجود آمده است.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در کشور، اظهار داشت: اختیارات و وظایف رییس جمهوری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به قدری گسترده است که رییس جمهوری می‌تواند با اجرای صحیح قانون اساسی، انتخاب درست کابینه و انتصابات شایسته سالارانه، هوشیاری در امضای قراردادها و پیمان‌های بین‌المللی، برنامه‌ریزی صحیح و بودجه بندی درست و استفاده صحیح از شوراهای عالی در اختیار بر مشکلات کشور علاج کند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روند تایید و صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، گفت: در رد یا تایید هیچ یک از نامزدها و یا لیست های ائتلافی شوراهای شهر و روستای استان دخالت نداشته و ائمه جمعه حامی منتخبان مردم هستند.

حجت الاسلام آل هاشم، همچنین با اشاره به جنگ ۱۲ روزه فلسطین با رژیم صهیونیستی، ادامه داد: این جنگ چند دستاورد مهم داشت که در آینده‌ جهاد و مقاومت ملت فلسطین بسیار تاثیرگذار است.

وی یادآوری کرد: یکپارچگی مردم ناتوان اما شجاع و نترس فلسطین، بسیج افکار عمومی جهانی علیه رژیم غاصب، تجربه شیخ جرّاح یک الگوی موفق برای مقاومت و پایداری، تجربه حکمرانی و عقل سیاسی و تکلیف شرعی ملت‌های مسلمان و دولت‌ها به نفع فلسطین و خسارات اقتصادی مهم به رژیم صهیونیستی و تعطیلی فرودگاهها تا صنعت گردشگری و صنایع نفت و گاز این رژیم از دستاوردهای این جنگ بود.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: سوریه هم به علت جایگاه سوق‌الجیشی و جایگاهش در جبهه مقاومت، عمق راهبردی ایران محسوب شده و مورد حمایت و توجه ایران انقلابی بوده و خواهد بود.