معاون بهداشتی ،دانشگاه علوم پزشکی ،ایلام، تزریق، واکسن، کرونا ، واکسینه

به گزارش جارچی اخبار،  جمیل صادقی فر در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: واکسن افراد جامعه هدف(بالای ۷٠ سال) همچنان ادامه دارد و افرادی که برای تزریق واکسن با آنان تماس و یا پیامک ارسال شده است بر اساس زمانبندی به مرکز اعلام شده مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: استقبال مردم این استان برای تزریق واکسن کرونا که در ابتدا چندان مناسب نبود اما اکنون بهبود یافته است و هم اکنون خانواده‌ ها از این طرح ملی بخوبی حمایت می کنند.

صادقی فر یادآور شد: برای افرادی که در موعد مقرر مراجعه نکرده اند و اصطلاحا جا مانده تلقی می شوند، نیز امکان تزریق واکسن وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: همچنین افراد (بالای ۷٠سال) که تاکنون با آنها تماس گرفته نشده، از طریق درگاه salamat.gov.ir نسبت به ثبت نام و درج کدملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.

دکتر صادقی فر اظهار داشت: سامانه به طور هوشمند نوبت دهی را انجام داده و زمان و محل انجام واکسیناسیون تعیین و پیامک نوبت دهی به تلفن همراه جامعه هدف ارسال می شود.

وی با بیان اینکه  وجود عوارض تزریق واکسن کرونا طبیعی است، گفت: استان ایلام از لحاظ ثبت عوارض جزو چند استان با وضعیت خوب کشور است.

صادقی فر ادامه داد: فروردین امسال ۲۶ هزار و ۴۰۰ مورد تست انجام شد و با وجود آنکه در پیک چهارم آمار افزایشی بود اما اکنون آمار افراد در استان به ۶۲ مورد در خردادماه رسیده است.

وی تاکید کرد: مراقبت مادران باردار به تعداد ۱۲هزار و ۷۴۰ نفر که منجر به بستری شدن ۲۱۱ مورد آنها شد از دیگر اقدامات این دانشگاه بود و تنها یک مورد فوتی مادر باردار شاهد بودیم.