نماینده مردم بندر انزلی در مجلس سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص را ابزارهای در اختیار نمایندگان عنوان کرد که باید در راستای قانون مورد استفاده قرار بگیرد و گفت: یکی از آسیب‌ها این است که نماینده مجلس وسوسه شده و از این موقعیت در مسائل دیگر استفاده می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار،  احمد دنیامالی در نشست علنی امروز -دوشنبه -در اخطاری با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی و بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب اسلامی ۴ بحث را به عنوان آسیب‌های مجلس مورد توجه قرار دادند که مهم‌ترین آن سوءاستفاده نمایندگان از توانایی‌های قانونی شان است، در واقع نماینده نباید از توانایی که قانون به وی داده به نفع مسائل شخصی، گروهی یا قومی خود استفاده کند.

نماینده مردم بندر انزلی افزود: این توانایی‌ها شامل استیضاح، سوال و تحقیق و تفحص می شود که باید در جهت مر قانون و حقیقت مورد استفاده قرار بگیرد اما یکی از آسیب‌ها این است که نماینده مجلس وسوسه شده و از این موقعیت در مسائل دیگر استفاده کند.

دنیامالی با اشاره  به ۳ توصیه مهم رهبر انقلاب به نمایندگان تصریح کرد: بی احتیاطی در استفاده از تریبون‌ها برای بیان نظرات، تاکید برای رسیدن به تقوا و تلاش برای رسیدن به پست‌های اجرایی شامل این ۳ مهم می‌شود لذا با توجه به توصیه‌های ارزشمند ایشان خواهشمندم نمایندگان بر روی منویات مقام معظم رهبری تمرکز کرده و در زمان باقی مانده از مجلس یازدهم برای این موضوع اهمیت قائل شویم.

وی از هیات رییس و هیات رییسه مجلس هم خواست این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده مجلس، گفت: حتما نمایندگان به این مهم توجه خواهند داشت و  تذکرات حضرت آقا مورد توجه نمایندگان قرار می‌گیرد و همگی به آن اهتمام خواهیم ورزید.