معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک این اداره کل با شهرداری تبریز برای تهیه طرح تفصیلی این شهر امضا شد.

به گزارش جارچی اخبار، بابک نجفیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تهیه طرح تفصیلی شهر تبریز با رویکرد بازآفرینی شهری با حضور معاون امور هماهنگی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان و شهردار تبریز در راستای همکاری های سه جانبه با هدف ارتقای سطح کیفی مطالعات این طرح امضا شد.

وی اظهار کرد: این تفاهم نامه شامل همکاری های راهبردی با استفاده از ظرفیت های فنی، تجهیزاتی و انسانی طرفین تفاهم نامه بوده و این اقدام در روند تهیه طرح تفصیلی شهر تبریز می تواند آثار تعاملی مثبتی به همراه داشته  باشد.

نجفیان ادامه داد: همکاری و بهره گیری متقابل از ظرفیت ها و توانمندی‌های اجرایی، مدیریتی در محورهایی مانند زمینه سازی مناسب برای مشارکت شهرداری های مناطق مختلف تبریز، به ویژه امکان دسترسی به آرشیو شهرسازی شهرداری تبریز و فراهم کردن امکان بهره گیری مشاور طرح از سیستم یکپارچه شهرسازی و تشکیل شورای راهبری مشترک برای هدایت طرح تفصیلی این شهر با رویکرد بازآفرینی شهری از اهم موضوعات این تفاهم نامه است.