نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از شعارزدگی و دادن وعده های غیرواقعی و مردم فریب گفت: نامزدها باید به این نکته توجه داشته باشند که افکار عمومی پویاست و همه چیز را به دقت تحلیل می کند.

به گزارش جارچی اخبار، اللهوردی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واقع بینی و بیان واقعیات در کنار ارایه برنامه مدون و منسجم توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، موجب جلب مشارکت بیشتر مردم در پای صندوق های رای می شود.

وی با اشاره به تجربه برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات مختلف در کشور در مقاطع زمانی مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه داد: امروزه مردم اطلاعات مورد نیازشان را از منابع مختلف، اعم از رسانه های رسمی و غیررسمی، رهبران فکری، مساجد و منابر دریافت و تجزیه و تحلیل می کند و بدیهی است که برای کشاندن چنین شهروندانی به پای صندوق های رای، صداقت در گفتار و رفتار از سوی نامزدهای انتخاباتی، امری ضروری است.

دهقانی در عین حال شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای را یکی از حقوق اساسی مردم دانست و گفت: بدیهی است که هر گونه اغماض از این حق و خودداری از رای دادن، به سوء استفاده دشمنان این مرز و بوم از تبعات منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه امسال به عنوان بستر نمایش اراده ملی ادامه داد: بدیهی است که رییس جمهوری منتخب هر چقدر دارای پشتوانه رای بیشتری باشد، به راحتی از منافع کشور در تصمیم سازی های داخلی و جایگاه ایران اسلامی در تعاملات و مناسبات بین المللی دفاع خواهد کرد.

دهقانی به نقش احزاب، جریان ها و گروه های سیاسی شناسنامه دار در ترغیب مردم به شرکت گسترده در انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: فعالان حزبی و سیاسی باید به این نکته واقف باشند که هر گونه تعلل در تشویق رای دهندگان به حضور پرشور در پای صندوق های رای در نهایت به ضرر همه از جمله خود آنان خواهد بود.

وی نقش نخبگان مذهبی، سیاسی، علمی و فکری را نیز در بسترسازی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه جاری بسیار مهم خواند و تشریح کرد: این افراد به عنوان گروه های مرجع، نقش بی بدیلی در بسیج عمومی برای شرکت در انتخابات دارند و باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از ضرورت توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به نیازهای متفاوت هر خطه از کشور عزیزمان نیز اشاره کرد و گفت: بدیهی است که ایران اسلامی به دلیل وسعت جغرافیایی اش و ویژگی های متنوع ناشی از آن، نیازمند تدوین برنامه جامع توسعه بر مبنای تفاوت های سرزمینی در اقصی نقاط آن است.

وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با درک این واقعیت باید متناسب با نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر خطه از ایران اسلامی، برنامه مشخص و مدونی برای توسعه آنها داشته باشند و با تشریح آن، برای امیدآفرینی در بین مردم و ترغیب آنان به حضور بیشتر در شعبات اخذ رای تلاش کنند.

دهقانی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های تاثیرگذار در معادلات سیاسی یک قرن اخیر ایران نام برد و یادآوری کرد: نگاهی گذرا به تاریخ معاصر کشورمان بیانگر این واقعیت است که مردم این سامان در بزنگاه های تاریخی که انتخابات پیش روی یکی از آنهاست، همواره خوش درخشیده اند.

دهقانی در عین حال خواستار توجه رئیس جمهور آینده به نیازهای توسعه ای آذربایجان شرقی در بخش های صنعت، معدن و مسایل اجتماعی و فرهنگی شد و اضافه کرد: بدیهی است که ارایه فهرستی از برنامه های آتی در این زمینه توسط هر یک از نامزدها می تواند به حمایت مردم شریف این سامان در پای صندوق های اخذ رای منجر شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس یازدهم، همزمان با سراسر کشور، بیست و هشتم خرداد ماه جاری در آذربایجان شرقی برگزار می شود.

در استان بیش از چهار میلیون نفری آذربایجان شرقی برای تسهیل برگزاری انتخابات و تضمین سلامت مردم بیش از سه هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده و بیش از ۸۰ هزار نفر به برگزاری این رویداد ملی کمک می کنند.