نمایشگاه های تصاویر آثار تاریخی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، همزمان با آغاز دهه کرامت در خانه تاریخی ملک افتتاح می شود.

به گزارش جارچی اخبار، موقوفه آستان قدس رضوی، ۲ نمایشگاه تصاویر عکس‌های قاجاری حرم مطهر رضوی و سکه‌های ولایت‌ عهدی امام رضا علیه‌السلام با نمایش تصویرهایی از آثار برگزیده موجود در گنجینه آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت و ولادت باسعادت امام هشتم علیه‌السلام در خانه تاریخی ملک برپا شد.

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با توجه به وقف‌نامه حاج حسین ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک امکان بیرون‌بردن آثار موزه‌ای و کتابخانه‌ای را از این گنجینه ندارد، بنابراین شماری بسته نمایشگاهی برگزیده از تصویرهای نفایس این موقوفه با بهره‌گیری از یافته‌های پژوهشی و ذوق و هنر کارشناسان مؤسسه تهیه شده است و در دیگر مکان‌ها و مرکزهای فرهنگی به نمایش در می‌آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک تا سال ۱۳۷۵ خورشیدی در خانه تاریخی ملک پذیرای اهل علم و پژوهش بود و از این زمان به ساختمان نوبنیاد کنونی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جابه‌جا شد. دوستداران فرهنگ و هنر اکنون می‌توانند از خدمات گوناگون فرهنگی و اجتماعی خانه تاریخی ملک در جایگاه یک عمارت تاریخی با رویکردهای گردشگری بهره بگیرند. این خانه زیبا در بازار تهران در خیابان ۱۵ خرداد، پله‌های نوروزخان، بازار بین‌الحرمین واقع است.