انتخابات در تبریز با نزدیک شدن به آخرین ساعات خود گُر گرفته و برخی شعبات اخذ رای آرام آرام شلوغ می شود و افرادی که تاکنون نتوانسته بودند پای صندوق های رای حاضر شوند، خود را به مساجد و مدارس می رسانند تا تکلیف خود را ادا کرده و به فرمایش رهبری لبیک بگویند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا،  از نقاط قابل توجه شرکت کنندگان انتخابات در این ساعت از شب، رای های خانوادگی است که ۲، سه و حتی چهار نفره، زوج های جوان، مادر بزرگ ها و پدربزرگ ها با رای اولی ها پای صندوق های رای حاضر شدند.

شور و اشتیاق رای دهندگان جوان در برخی شعبات، صف ها رای را با رعایت پروتکل ها احیا کرد و مردم دقایقی را برای رای دادن منتظر می شوند و این جریان به رغم توصیه های مسوولان و رسانه ها به اینکه رای‌شان را به ساعت های پایانی انتخابات موکول نکنند، اتفاق افتاده است.

زوج جوان تبریزی- مشهدی اظهار کرد: تلاش کردیم فرد اصلحی را انتخاب کردیم که بتواند تحول ایجاد کرده و مانع فساد در کشور شود.

علی غفاری افزود: در شوراها نیز تلاش کردیم فرد پاکدامن و سلیم النفس که بتواند در شرایط خاص مقابل فسادها مقاومت کند را انتخاب کردیم.

رقیه نجفی هم که رای اولی است، گفت: فردی که بتواند کشور را به توسعه رهنمون کرده و از فساد مصون بدارد را انتخاب کردم و همین حس انتخاب برایم شیرین بود چون سرنوشتمان را رقم زدیم.

اکبر فتاحی هم گفت: انتخابم را بر اساس معیارهای مورد تاکید رهبری و توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی در وصیت نامه الهیشان انجام دادم؛ عدالت خواهی، مبارزه با فساد، مقابله با استکبار از شاخص های انتخابم بود.

وی افزود: به هر حال خداوند این عنایت را به انسان داده تا بتواند تشخیص دهد و خداوند را شاکرم که در این برهه توانستم درست تشخیص بدهم و برای حفظ شجره طیبه انقلاب و آبیاری آن نقش مهمی را ایفا کنم.

پیرزن ۸۵ ساله تبریزی نیز به ایرنا گفت: با مشورت با داماد و نوه ام نامزدم را انتخاب کردم و امیدوارم که رییس جمهور آینده به فکر جوانان و آینده آنان باشد.

وی ادامه داد: ما زندگی خود را کردیم اما جوانان نیاز به توجه داشته بر این اساس مسوولان با خدمت بی منت زمینه اشتغال، مسکن و اشتغال آنها را فراهم کنند.

بهروز مهدوی فرماندار تبریز نیز با تقدیر از مردم در شرکت در انتخابات و برگزاری انتخابات امن، گفت: در خصوص تعرفه رای کمبودی وجود نداشته است و روند انتخابات نیز به خوبی برگزار شد.

رای‌گیری در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای انجام می‌شود و بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی برگزار می شود.