استاندار آذربایجان شرقی میزان مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد را تا ساعت ۲۴ نزدیک به ۴۴ درصد اعلام کرد و گفت: حضور مردم در پای صندوق های رای همچنان ادامه دارد و رأی‌گیری تا ساعت ۲ بامداد تمدید شده است.

به گزارش جارچی اخبار، محمدرضا پورمحمدی بامداد شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت مردم آذربایجان شرقی در انتخابات امروز نسبت به انتخابات مجلس در اسفند ماه ۹۸ بیشتر بوده است.
وی افزود: از ساعت های ابتدایی امروز شاهد حضور گسترده مردم استان در پای صندوق های رای هستیم و امیدواریم کسانی که تاکنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند در مهلت باقیمانده به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

رای‌گیری در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای انجام می‌شود و بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در استان واجد شرایط رای‌دادن هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبریز به صورت کاملا الکترونیکی بوده و در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی برگزار می شود.

رای گیری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراها در تبریز از ساعت هفت صبح جمعه ۲۸ خرداد آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.