مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت محیط زیست این استان در راه مقابله با متخلفان زیست محیطی، چهار شهید و ۲ جانباز ۷۰ درصد تقدیم حفاظت از عرصه های طبیعی نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش جارچی اخبار، حسن عباس نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز محیط بان افزود: محیط بانان این استان با آماده باش کامل با انجام گشت و کنترل شبانه روزی در حوزه استحفاظی همواره از هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

وی با اشاره به مقدس بودن شغل محیط بانی ادامه داد: محیط بانان  حافظان مخلوقاتی هستند که زبان اعتراض و دفاع از خود را ندارند و زحمات و تلاش های این عزیزان در نزد پروردگار محفوظ است.

عباس نژاد افزود: با توجه به اهمیت فوق‌العاده و بسیار حیاتی محیط زیست و طبیعت  کار و وظیفه محیط بانان در زندگی و سلامت جامعه بسیار مهم و موثر است.

وی گفت: محیط بانان سربازان امام علی ابن موسی الرضا(ع) هستند و امیدواریم روز ولادت حضرت را به عنوان «روز محیط بان» در تقویم ملی کشور عزیزمان ثبت شود.

هشت منطقه حفاظت شده محیط زیست در این استان علاوه بر مناظر بدیع و زیبا از لحاظ بین المللی و ملی دارای اهمیت فراوانی هستند.

آذربایجان شرقی هشت منطقه حفاظت شده دارد؛ حساسیت زیست بومی، توجه به تنوع گونه های گیاهی و جانوری و قابلیت بهبود وضع تنوع زیستی از نظر کمی و کیفی از ویژگی های مناطق حفاظت شده این استان است که هشت و دو صدم درصد مساحت آن، یعنی ۳۶۵ هزار هکتار را دربر می گیرد.