کارشناس مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در یکی از مناطق حفاظت شده استان سه بهله جوجه نابالغ پرنده شکاری طرلان شناسایی و حلقه‌گذاری شد.

به گزارش جارچی اخبار، شهریار بهزادیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حلقه‌گذاری پرندگان، متداولترین و رایج‌ترین‌ شیوه شناخت وضعیت و تعیین مسیر مهاجرت پرندگان است.

وی ادامه داد: در این شیوه پرندگان زنده گیری و حلقه‌های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره و سریال مشخص به یکی از پاها و یا بال پرنده وصل و مجددا پرنده در طبیعت رهاسازی می شود.

بهزادیان اظهار کرد: پس از آن منتظر می‌مانند تا پرنده حلقه‌گذاری شده در نقطه‌ای دیگر از ایران یا جهان، زنده‌گیری شده و یا لاشه‌اش (شکار شده یا در طبیعت مرده) در اختیار پرنده شناسان و کارشناسان محیط زیست قرار گیرد.

وی گفت: اعلام شماره پلاک، مکان و تاریخ صید پرنده برای پرنده شناسان اهمیت زیادی دارد و اطلاعاتی از فصل و مسیر مهاجرت، طول عمر، رفتار پرنده و غیره را در اختیار کارشناسان قرار می دهد.

کارشناس مسوول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: پس از حلقه گذاری جوجه طرلان ها، عملیات بیومتری این جوجه های ۱۵ روزه نیز انجام و به لانه بازگردانده شدند.