۲۰ کیلومتر از جاده هشترود – مراغه با هدف افزایش ضریب ایمنی رانندگان آسفالت‌ریزی شد.

به گزارش جارچی اخبار، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اعتبار این طرح با توجه به اهمیت جاده ترانزیتی هشترود – مراغه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اختصاص اعتبارات ملی برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور تامین شده است.

علی ابوالحسنی اظهار داشت: اکنون از همین محل، عملیات شانه‌سازی مسیر سه‌راهی «قویون قشلاقی» به سمت نظرکهریزی و اصلاح شیب شیروانی برای افزایش ضریب ایمنی خودروهای عبوری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات لکه‌گیری و چاله پرکنی با استفاده از آسفالت سرد جهت بهبود وضعیت رویه آسفالتی مسیر هشترود – عزیزکندی نیز با تلاش راهداران شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: همچنین عملیات شن‌ریزی و تسطیح و کمپکت راه روستای «سیف‌الدین کوه» با استفاده از ماشین‌آلات اداره راهداری آغاز شده است.

جاده هشترود – مراغه یکی از جاده‌های مهم و ترانزیتی آذربایجان‌شرقی است که علاوه بر اتصال این دو شهر، بسیاری از خودروهای عبوری جنوب این استان و جنوب آذربایجان‌غربی از آن عبور می‌کند و همواره به دلیل بار ترافیکی بالا و باریک بودن جاده شاهد سوانح دلخراش رانندگی است.