نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و فشار اقتصادی بر مردم زمینه را برای بدخواهان فراهم کرده بود تا دوری از صندوق ها را تبلیغ کنند، گفت: حضور با نشاط مردم در عرصه انتخابات دست رد بر سینه‌ تحریم کنندگان زد.

علیرضا زاکانی عصر سه‌شنبه در مراسم جشن پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ در تبریز اظهار کرد: انتخابات ۲۸ خرداد اولین انتخابات گام دوم انقلاب بود که از چند جهت حایز اهمیت است و روز بزرگی در صفحه انقلاب ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان معتقد بودند در شرایط کرونایی کاهش ۱۲ درصدی مشارکت طبیعی است ادامه داد: به رغم همه‌ اقدامات بدخواهان و تحریم کنندگان مشارکت مردم قابل توجه بود .

زاکانی تاکید کرد: این حضور گسترده حامل پیامی است و باید شکاف ها را به انسجام تبدیل کرده و از گذشته عبرت بگیریم و با حضور مردم، نخبگان و شایستگان منشاء تحول و تغییر جدی باشیم و کمبودهای استقلال فرهنگی و اقتصادی را که تهدیدی برای استقلال سیاسی ما است، جبران کنیم.

وی با بیان اینکه این انتخابات برای ما منشاء تحول خواهد بود، افزود: این انتخابات با انتخاب نامزدی از جبهه‌ انقلاب، رادمردی فرهیخته، دانشمندی بزرگ و امتحان پس داده با کارنامه‌ی درخشان و یاور رهبر هدیه ای بود  که در دهه‌ی کرامت با دستان بزرگ امام رضا(ع)  به ما داده شد.

زاکانی با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی ریشه های فساد را ریشه کن خواهد کرد، متذکر شد: با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی بر خنثی‌سازی تحریم ها تلاش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز در پله اول قرار داریم و هنوز کار ما تازه شروع شده است و نیروهای انقلاب باید ید واحده باشند و نوکری مردم را کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید براساس تکلیفی که انقلاب اسلامی برای ما تعیین کرده است برای ساخت کشوری که از استقلال و آزادی کامل، عدالت موثر و معنویت بالا برخوردار بوده و الگو و نمونه‌ ای مطابق با خاستگاه انقلاب باشد، تلاش کنیم.