تابلوی ۴ دلاری «دیوید بویی»، بازیگر و ترانه‌سرای فقید انگلیسی، ۹ برابر ارزش تخمینی چکش خورد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از خبرگزاری فرانسه، تابلویی از دیوید بویی بازیگر، ترانه‌سرا و خواننده انگلیسی که چندی پیش در یک فروشگاه اجناس دست دو در کانادا به قیمت ۴ دلار به فروش رسیده بود، در یک حراجی برخط در تورنتو حدود ۹۰ هزار دلار به یک مجموعه‌دار آمریکایی فروخته شد. در حالی‌که ارزش تخمینی این اثر چیزی حدود ۷ تا ۱۰ هزار دلار برآورد شده بود.

نقاشی مذکور یک تابلوی ۲۴ در ۲۰ سانتی‌متری از سوژه‌ای رنگ و رو پریده با لباس و موهایی سبزآبی است روی یک پس زمینه زرشکی. این تابلو اولین بار در سال ۲۰۰۱ در یک وبسایت فروخته شد، دو دهه بعد از یک فروشگاه اجناس دسته دوم در ساوث ریور آنتاریو در ۳۰۰ کیلومتری شمال تورنتو سردرآورد و یک مشتری ناشناس آن را با تنها ۴ دلار خرید.

راب کاولی هنرشناس کانادایی می‌گوید: وقتی فهمیدیم این تابلو اصل است خیلی هیجان زده شدیم. بویی پشت تابلو را با سرواژه اسم کاملش امضا کرده بود و یک کارشناس، اصالت این امضا را تایید کرد.

دیوید رابرت جونز ( ۲۰۱۶ -۱۹۴۷) که نام هنری دیوید بویی را برای خود انتخاب کرد، به عنوان یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان قرن بیستم شناخته می‌شود. وی دانش‌آموخته مدرسه هنر بود و در دوران حیاتش مجموعه‌ای متشکل از صدها اثر هنری گردآوری کرد که بعد از مرگش به قیمت ده ها میلیون دلار فروش رفتند. به گفته کاولی، آثار خود بویی معمولا به ندرت برای فروش گذاشته می‌شود.

بویی دو روز بعد از انتشار بیست و پنجمین آلبوم استودیویی خود که ستاره سیاه (Blackstar) نام داشت، همزمان با شصت‌ونهمین سالروز تولدش براثر سرطان درگذشت.