عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد که با شفافیت در دریافتی کارگزاران نظام اعتمادسازی رخ می دهد.

به گزارش جارچی اخبار، اصغر سلیمی در گفت و گو با خانه ملت در باره طرح شفافیت دریافتی کارگزاران نظام، گفت: در بین مردم شایعه است افرادی که در مقام هایی به دست می آورند، حقوق های نجومی دریافت می کنند و در برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها این مسئله دیده می شود که حقوق هایشان خارج از ضوابط است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر بتوانیم حقوق و مزایایی که هر مدیری دریافت می کند را رصد کنیم تاثیر بسزایی بر افکار عمومی می گذارد، مدیر باید بداند برای خدمت آمده نه صرفا کسب درآمد مالی. با شفافیت در دریافتی ها همه می دانند مدیران در سطوح مختلف چه حقوقی می گیرد.

وی اظهار داشت: باید میزان دریافتی حقوق ها را در چارچوب بیاوریم نباید حقوق و مزایا بدون فرمول پرداخت شود، در برخی مواقع شاهد بوده ایم که افراد بیش از مبلغ قرارداد حقوق ها و مزایا دریافت می کنند. در برخی وزارتخانه ها تفاوت فاحشی در مبالغ دریافتی مدیران دیده می شود، از این رو باید حقوق مدیران قانونمند شود تا دریافتی آنها معقول و مناسب باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: با شفافیت دریافتی کارگزاران نظام، شائبه حقوق های نجومی از بین می رود و اعتماد مردم به کارگزاران حفظ می شود، این درست نیست که در بین مردم چنین تفکری وجود داشته باشد که افراد در پست های بالا، حقوق های نجومی می گیرند.