فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: ۱۱۰ تن از اراذل، ۹۳ مزاحم نوامیس، ۵ اوباش حامل سلاح غیرمجاز و عامل شرارت و جنایت و ۳۷ توزیع‌کننده مواد مخدر و گرداننده مراکز قمار و فساد در طرح “اقتدار ۲” دستگیر شدند.

به گزارش جارچی اخبار، سردار “حسین رحیمی” صبح سه‌شنبه در نمایشگاه دومین طرح “اقتدار” (برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات) در سال ۱۴۰۰، پلیس امنیت و فتا پایتخت که در مقر ستاد فاتب برگزار شد، افزود: این طرح در فضای حقیقی و مجازی به اجرا گذاشته و طی آن پنج قبضه سلاح جنگی، ۷۸ قبضه سلاح سرد، ۱۳ دستگاه خودرو و موتور سیکلت و ۱۱ دستگاه بی‌سیم، از اراذل و اوباش کشف شد.

وی تصریح کرد: در این طرح ۲۴ واحد صنفی سفره‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی که محل پاتوق اراذل بود،  پلمب و بسته شد.

دستگیری گردانندگان تارنماهایی با ترویج فرهنگ اوباش‌گری

به گفته مقام ارشد انتظامی پایتخت، ۴۵ متهم که در ۵۳ تارنمای فضای مجازی ترویج فرهنگ اوباش‌گری می‌کردند نیز دستگیر شدند.

رحیمی بیان داشت: اراذل و اوباش نوپا، بسیار گردن‌کلفتی می‌کنند لذا پلیس به تناسب خود آن‌ها با قاطعیت برخورد می‌کند.

گردش مالی ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی سرشبکه های قمار که دستگیر شدند

رئیس پلیس پایتخت همچنین از دستگیری ۶۵ نفر در حوزه مراکز قمار و سایت‌های شرط‌بندی و ۶ نفر از برنامه‌نویسان و سرشبکه‌ها خبر داد و گفت: گردش مالی متهمان ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از ۲۹ درگاه بانکی بوده است.

دستگیری ۲۰ فروشنده سوالات کنکور در فضای مجازی و حقیقی

رحیمی با توجه به فرا رسیدن موعد کنکور ۱۴۰۰ یادآور شد: شاهد تعداد زیادی از مدعیان فروش سوالات کنکور در فضای مجازی و حقیقی هستیم که در این مدت ۲۰ نفر دستگیر شده‌اند که بر همین اساس مبالغ هنگفتی کلاهبرداری کرده‌اند. داوطلبان به این تبلیغات توجه نکنند که کذب و دروغ است.

وی یادآور شد: سوالات با نظارت پلیس به تمام مراکز کنکور منتقل و تمهیدات کامل انتظامی و ترافیکی برای سه روز کنکور اتخاذ شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت همچنین از افزایش ۴۰ کلانتری دیگر  در کلانشهر تهران خبر داد.