بازرسی مازندران هم پس از دادستانی وارد پرونده تالاب‌خواری در منطقه فرح آباد شهرستان ساری شده است و مدیرکل این نهاد نطارتی امروز پنجشنبه با حضور میدانی در منطقه ، از نزدیک در جریان ماجرا قرار گرفت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا،   تالاب نفتی فرح‌آباد ساری که در انتهای رود تجن و محل رسیدن این رود به دریا قرار دارد و یکی از  مناطق تخم‌گذاری  ماهیان دریای خزر محسوب می‌شود، طی روزهای اخیر با انتشار تصاویری از تفکیک زمین در  بخشی از تالاب که با خشک کردن محدوده انجام شد به یکی از سوژه‌های مورد توجه کاربران فضای مجازی و فعالان محیط زیستی تبدیل شد.

پیش از این پس از مطرح شدن این موضوع و انتشار عکس و ویدئو از تخریب محیط زیست و قطع درختان در این محدوده و افزایش حساسیت فعالان محیط زیستی به این موضوع، رئیس کل دادگستری مازندران نیز با دستور ویژه‌ای برای پیگیری موضوع توسط دادستان عمومی و انقلاب ساری صادر کرد.

مدیرکل بازرسی مازندران امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که در پی انتشار خبر در فضای مجازی مبنی بر تغییر کاربری، تصاحب و پلاک‌بندی ۲۰۰ هکتار از زمین‌های تالاب ساحل فرح‌آباد و تخریب و قطع درختان آن به بهانه ایجاد منطقه گردشگری، مدیرکل بازرسی استان مازندران از این تالاب بازدید کرد.

احمد حسن اسدی کیاپی افزود : بازرسان این اداره کل با جدیت و بدون اغماض به طور دقیق این موضوع را بررسی خواهند کرد  و پس از طی فرآیند بازرسی، نتیجه آن از طریق مبادی ذیربط به افکار عمومی اعلام می شود.
بنا بر پیگیری‌های خبرنگار ایرنا روند تخریب تالاب نفتی در این محدوده از حدود یک سال پیش آغاز شد و در سایه ضعف‌های نظارتی ، بهره‌بردار موفق شد با قطع درختان، خاکبرداری و تسطیح و خاکریزی مجدد اقدام به تفکیک و حتی فروش قطعات تفکیک شده کند.

مشاهدات میدانی نیز نشان می‌دهد که در اطراف این تالاب تا کنون چند ویلا ساخته شده است.

همچنین طبق شنیده‌ها رد پای یکی از مسئولان دولتی سابق در این پرونده دیده می‌شود و به نظر می‌رسد اشاره رئیس کل دادگستری مازندران به برخورد جدی با متخلفان بویژه افراد ذی‌نفوذ به همین موضوع اشاره دارد.