رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از تشکیل ۱۵ واحد تولید ماسک در قم خبر داد و گفت: روزانه ۲ میلیون ماسک در استان تولید می‌شود.

به گزازش جارچی اخبار، محمود سیجانی در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت و معدن برگزار شد، از رتبه نخست قم در تولید برخی از محصولات لوازم خانگی خبر داد و گفت: برای اینکه استان قم را به قطب تولید انواع لوازم خانگی با بالاترین استانداردهای موجود تبدیل کنیم نیاز به داخلی سازی محصولات مورد نیاز کشور و خنثی سازی تحریم ها داریم.

وی از دستیابی به دستاوردهای خوبی در حوزه تولید لوازم خانگی علارغم تحریم ها خبر داد و افزود: تولید لوازم خانگی در قم از مهمترین اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت است چرا که تولید لوازم خانگی زمینه اشتغالزایی را ایجاد می کند و به عنوان صنعت پیشران در شکل گیری بسیاری از صنایع پایین دستی موثر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه پایان پروژه های نیمه تمام و توسعه صنعت از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اذعان داشت: در این راستا اعتبارات لازم باید تخصیص یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین با اشاره به شیوع کرونا و برنامه ریزی های انجام شده برای تامین اقلام بهداشتی در این ایام عنوان کرد: در این مدت واحدهای تولید محصولات بهداشتی در قم فعال شد و ۱۵ واحد تولید ماسک با ظرفیت روزانه ۲ میلیون تولید ماسک در قم فعال شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه گذاری های صورت گرفته در واحدهای صنعتی اشاره و بیان کرد: بیش از ۷۳ هزار میلیارد ریال در این زمینه سرمایه گذاری شده است که با این حجم از سرمایه گذاری برای بیش از ۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

سیجانی با بیان اینکه بزرگترین معدن منگنز کشور در قم قرار دارد، اظهار داشت: ۲درصد معادن کشور در قم قرار دارد و این بخش دارای ظرفیت های خوبی است که جلوگیری از خام فروشی برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های معدنی استان از برنامه های ما می باشد و از حضور بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های معدنی استقبال می‌کنیم.

وی در پایان پیرو سوال یکی از خبرنگاران به قیمت نان در قم نیز اشاره و عنوان کرد: آخرین افزایش قیمت نان در سال ۹۸ بوده‌است و از اواخر سال گذشته افزایش قیمت نان به صورتی که بیشتر به نفع مصرف کنندگان باشد در دستور کار بود و باید شرایطی فراهم شود که هم نانوا و هم مردم راضی باشند.