معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم عنوان کرد: بعد از نوسازی تعدادی از تاکسی‌های قم در سال ۹۶، افزایش چشمگیری در قیمت تاکسی اتفاق افتاد و به همین دلیل نوسازی تاکسی‌ها با وقفه روبه‌رو شد.

به گزارش جارچی اخبار، عباس ذاکریان ، در نشست خبری تشریح عملکرد ۶ ساله شهرداری قم، از نوسازی ، هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی در قم در آذرماه ۹۶ خبر داد و گفت: پس‌از این تاریخ افزایش چشمگیری در قیمت تاکسی اتفاق افتاد و به همین دلیل با وقفه در نوسازی روبه‌رو شدیم.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در شهرداری قم کلید خورد بحث مطالعات بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل شهر بود، افزود: این طرح نقشه راه ۱۵ ساله شهر است و براساس فرآیند این مطالعات در ۶ سرفصل تحقیق و بررسی‌شده و در مراجع مختلفی ازجمله شورای ترافیک شهرداری، استان و کشور مطرح، تصویب و سپس اجرا می‌شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: کل مطالعات طرح جامع در شهرداری نهایی شده و برای شورای هماهنگی ترافیک استان ارسال‌شده و امیدواریم پس از تصویب در استان در کشور هم تصویب و آماده اجرا شود.
او خاطرنشان کرد: طرح جامع دوچرخه برای نخستین بار با همکاری دانشگاه قم تدوین و تصویب شد و تمام مسائل در خصوص دوچرخه از جمله پارکینگ در این طرح پیش بینی شده است.
ذاکریان یکی از اولویت‌های مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری طی سال‌های اخیر را اولویت‌بخشی به انسان‌محوری طرح‌ها اعلام کرد و گفت: در این زمینه شاهد اجرای پروژه‌های گسترده در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قالب پیاده‌راه هستیم.
وی اضافه کرد: در تمام مطالعاتی که طی سال‌های اخیر صورت می‌گیرد، رویکرد غالب انسان‌محوری به جای خودرومحوری مدنظر قرار گرفته است.
ذاکریان را قم در زمینه بازسازی اتوبوس در کشور پیشتاز دانست و اذعان داشت: مجموعاً طی این سال‌ها ۱۱۰ اتوبوس خریداری شد که به دلیل تحریم‌ها پس‌ازآن توان خرید نداشتیم و به همین خاطر بازسازی ناوگان قدیمی را در دستور کار قرار دادیم و تاکنون از ۱۰۰ دستگاه ۴۰ دستگاه بازسازی شده است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به تفاوت قیمت تاوسی در چند سال اخیر اشاره و عنوان کرد: تا سال ۹۶ با آورده ۵ میلیون تومانی قابلیت نوسازی ناوگان وجود داشت، اما امروز بدون هیچ تسهیلاتی راننده تاکسی باید ۱۳۰ میلیون تومان آورده برای نوسازی داشته باشد که پرداخت این مبلغ در توان تاکسی‌داران نیست.
عباس ذاکریان ابراز داشت: قریب به ۱۵۰ دوربین نظارت تصویری در شهر قم نصب شده است و درتلاشیم ظرف چندماه آینده این سیستم به ۲۰۰ دستگاه برسد و نظارت نسبی تصویری داشته باشیم.
وی افزود: قرارداد نصب دوربین‌های ثبت تخلف به دلیل افزایش شدید قیمت ارز فسخ‌شده و به دنبال این هستیم که قرارداد جدیدی منعقد کرده و پروژه را تکمیل کنیم.