معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیش از ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان در ایلام واکسینه شده و تعداد مبتلایان در این حوزه بسیار کاهش یافته است.

به گزارش جارچی اخبار، دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: تعداد محدودی نیز که در حوزه بهداشت به کرونا مبتلا می شوند، واکسن دریافت نکرده اند.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که واکسن تزریق کرده و بار دیگر به مبتلا شده اند نیز کم و با علائم خفیف همراه بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار آزار دهنده عنوان کرد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته و جزو استان هایی هستیم که زیر ۵۰ درصد پروتکل ها را رعایت می کنیم.

صادقی فربه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در گروه های شغلی سه و چهار اشاره کرد و گفت: مشاغل گروه سه و چهار که تهویه و شرایط استاندارد ندارند، باید همراهی بیشتری داشته باشند که متاسفانه دستورالعمل ها در این گروه ها رعایت نمی شوند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تجمع ها و دورهمی های شبانه افزایش یافته، مشاغلی که باید محدود شوند، فعال هستند و استفاده از ماسک به موضوعی ساده و بی اهمیت تبدیل شده است.

وی با اشاره به پیک سوم کرونا، افزود: در پیک سوم همراهی مردم بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز بیش از ۵۰ درصد بود اما اکنون چنین انسجام و همراهی وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: حجم اقدامات انجام شده در کنترل کرونا بالا است اما برای رسیدن به نتیجه به انسجام بیشتری از سوی مردم نیازمندیم.

صادقی فر گفت: دستگاه های اجرایی دولتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از برگزاری همایش و تجمع خودداری و در صورت ضرورت رعایت حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

وی به دورکاری کارکنان دستگاه ها اشاره کرد و اظهار داشت: دورکاری در ادارات و دستگاه های شهرهای قرمز و نارنجی الزامی است.

صادقی فر اظهار داشت: در مجموع همه مردم بخصوص گروهی که دارای علائم  ا تست آنها مثبت شده باید در قرنطینه باشند تا بتوان با حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

وی تصریح کرد: با ویروسی مواجه هستیم که غیر قابل دیدن، همه گیر و ماندگار شده و مدام در حال جهش است و همین موضوع ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را دوچندان می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به تزریق واکسن کرونا نیز اشاره کرد و گفت: رکود تزریق روزانه سه هزار دز در استان شکسته شد و مجموع واکسیناسیون از ۵۰ هزار دز عبور کرد.

صادقی فر ادامه داد: صحت واکسن در همه جای دنیا مطرح است، واکسن ها نمی توانند مانع از ابتلای مجدد جلوگیری کند بخصوص زمانی که گونه جهش یافته هم در حال انتشار باشد اما سبب می شود در صورت ابتلا خفیف و مرگ و میر به همراه نداشته باشد.