مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: امکانات لازم جهت تامین گاز ۱۰۰ گلخانه در تیران و کرون فراهم شده است.

به گزارش جارچی اخبار؛سید مصطفی علوی در مراسم کلنگ زنی ایستگاه تقلیل فشار گاز روستای مبارکه گفت: برای احداث این پروژه ۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری گردیده و با بهره برداری آن تا ۱۰ سال آینده پایداری تأمین گاز منطقه تضمین و متناسب با توسعه گلخانه ها و نیاز منطقه پیش خواهیم رفت.

وی، با بیان اینکه تعداد۱۰۰ گلخانه روستای مبارکه متقاضی بهره مندی از گازطبیعی هستند، تصریح کرد: گاز مورد نیاز این گلخانه ها تا زمان افتتاح این ایستگاه از ایستگاه روستای افجان تأمین می شود.

علوی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۲ شهر و۱۰۶۶روستا در سطح استان از گاز طبیعی بهره مند هستند، افزود: صنایع کوچک و بزرگ استان نیز برای فعالیت اقتصادی خود از این سوخت پاک و ارزان تا حدی مطلوبی برخودارند بطوریکه هم اینک حدود ۹ هزار و ۶۷۰ واحد صنعتی در سطح استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به توسعه گازرسانی به شهرها و روستا ها و صنایع در مصرف بهینه گاز تاکید و از همه مشترکین درخواست نمود که حتی در فصول گرم سال نیز با رعایت الگوی مصرف زمینه ی تامین گاز صنایع و نیروگا ه ها را فراهم آورند.

عملیات اجرایی ایستگاهی با ظرفیت ۵۰ هزار متر مربع برساعت  به منظور تامین گاز مورد نیاز بخش کرون از توابع تیران و سوخت مورد نیاز گلخانه داران این منطقه با حضور استاندار، فرماندار، مدیرعامل و معاون بهره برداری گاز استان و مسئولین محلی آغاز گردید.