رئیس قوه قضاییه از تخصیص ۱۵۶ میلیارد تومان برای کمک به دادگستری، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سایر واحدهای قضایی استان قزوین خبر داد و گفت: از این رقم استانداری قزوین ۳۲ میلیارد تومان را از محل بودجه‌های استانی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری پایان سفر به استان قزوین، با اشاره به ملاقات‌های حضوری مردم استان قزوین با معاونین و‌ مسئولان عالی دستگاه قضا خصوصا دادستان کل کشور و رئیس دیوان عالی کشور گفت: ظرف صبح تا عصر امروز، تعداد قابل توجهی از مردم استان قزوین مسائل و مشکلات خود را با معاونین و مسئولان عالی قوه قضاییه مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کردند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نشست‌های امروز خود با نخبگان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تولیدکنندگان، قضات و کارکنان قضایی و همچنین اقشار مختلف مردم قزوین گفت: نقطه‌نظرات و نقدهای گروه‌های مختلف مردم قزوین در جلسات امروز شنیده و برای آنها تصمیم‌گیری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به دیدارهای انفرادی و چهره به چهره امروز خود با برخی از مردم قزوین نیز اشاره کرد و گفت: پس از این دیدارها، راهنمایی‌ها و دستورات لازم صادر شد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه استان قزوین با دارا بودن ۳ هزار واحد تولیدی، یکی از قطب‌های صنعتی کشور است گفت: با وجود آنکه استان قزوین یک درصد جمعیت کشور را دارد اما در عین حال درآمد این استان ۴ درصد کل کشور است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری جلسه امشب شورای قضایی استان قزوین که با حضور نماینده ولی‌فقیه، استاندار، تعدادی از اعضای شورای عالی قوه قضاییه و جمعی از مسئولان قضایی قزوین برگزار شد، گفت: در این جلسه مجموعه گزارش‌هایی که از حوزه‌های قضایی استان قزوین احصاء شده بود قرائت و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد‌.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تخصیص ۱۵۶ میلیارد تومان کمک به واحدهای قضایی استان قزوین ادامه داد: امیدواریم با این بودجه ، قدم بلندی برای رفع مشکلات مردم در ۶ ماه باقی‌مانده از سال جاری برداشته و سلسله اقداماتی برای سال ۱۴۰۱ پایه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضا بتواند در تحقق عدالت و مبارزه بدون تبعیض با فساد، با رویکرد حمایت از قشرهای محروم جامعه مجدانه، همچنان مجدانه به تلاش‌های خود ادامه دهد.