رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: ۹۷ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف این استان طی سال جاری رسیدگی و مختومه شده‌است.
به گزارش جارچی اخبار، هادی صمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طی امسال ورودی شوراهای حل اختلاف استان، ۱۰۱ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده بوده که ۹۸ هزار و ۵۸۵ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی ادامه داد: این شوراها در اجرای سند تحول قضایی و عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش تعداد ۲۴ هزار و ۳۶۵ فقره پرونده طی سال جاری شده است و این آمار ۳۵ درصد از دعاوی قابل صلح را شامل می‌شود.

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: صلح و سازش دارای ابعاد معنوی، انسانی و اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است و ما وظیفه داریم نگاه مردم را به صلح و سازش تغییر داده و روحیه عفو و بخشایش را احیا کنیم.

صمدی بیان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی ، آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می شود.

وی با اشاره به آغاز به کار ۲۵ هسته جهادی بخشایش در چارچوب برنامه‌های ستاد صبر استان گفت: با فعالیت جهادی هسته‌های بخشایش در امر برقراری مصالحه دعاوی مهم همچون قتل و اختلافات طایفه ای و کمک به آزادی زندانیان  از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

با تلاش‌های دادگستری آذربایجان‌غربی طی امسال ۱۳ پرونده محکوم به قصاص به سازش ختم شده است.