فرمانده انتظامی مراغه گفت: ۱۱ دستگاه ماینر قاچاق در سه نقطه از شهرستان کشف شد و در همین ارتباط پنج نفر با اتهام استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال دستگیر شدند.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ «توحید فارسی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این پنج نفر طی روزهای اخیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی به چگونگی شناسایی این دستگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: در پی کسب اخباری مبنی بر وجود ماینر و استفاده غیرمجاز از آن در سه نقطه مختلف سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان امداد قرار گرفت و ماموران پس از هماهنگی لازم قضایی و در بازرسی از محل‌های شناسایی شده، این تعداد ماینر قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ «فارسی» با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده‌اند، بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر نیاز به مصرف برق زیادی دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر ضررهای اقتصادی باعث اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود.

فرمانده انتظامی مراغه از مردم شهرستان خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به ویژه پیشگیری از اختلال در شبکه برق‌رسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.