معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: آموزش باید انعطاف پذیر باشد تا همه دانش‌آموزان در چرخه آموزش و تحصیل قرار بگیرند.

به گزارش جارچی اخبار، عاشور اکرمی روز سه شنبه در نشست سالانه سرگروه‌های متوسطه استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در دوران کرونا همبستگی دانش آموزان در کشور و جهان کاهش پیدا کرد.

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی افزود: سیاست آموزش و پرورش بر آموزش حضوری بوده و هرکجا مقدمات حضور فراهم باشد تدریس در کلاس درس انجام می شود بنابراین کلاس های زیر ۳۰ نفر می توانند آموزش حضوری برگزار کنند.

۹٨ درصد معلمان واکسینه شده اند

اکرمی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان نیز گفت: ۷۱ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال و ۹۸ درصد کل معلمان در استان واکسینه شده اند.

وی افزود: سیاست وزارت آموزش و پرورش بر اساس اقتضای هر منطقه، آموزش خاص از جمله آموزش تلویزیونی، بسته های آموزشی،   شبکه دانش آموزی شاد و  آموزش حضوری است.

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: سلامت فردی دانش آموزان و معلمان مهم است و با تامین این مهم، آموزش حضوری دایر می شود.

آذربایجان شرقی حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز دارد که در هشت هزار و ۷۷ باب مدرسه و ۳۲ هزار و ۸۱۳ کلاس تحصیل می کنند و حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر معلم و مدیر و ۱۰ هزار کارمند ستادی به دانش آموزان خدمات می دهند.