با هدف بررسی روند آموزشهای مهارتی در استان اصفهان،‌ محمدرضا شاه پسند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به این استان سفر کرد.

به گزارش  جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان،در ابتدای این سفر معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به همراه رضا راز معاون دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان، ضمن حضور در محل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان، طی نشستی با رقابت کنندگان سومین دوره مسابقات آزاد نماچینی آجر، از روند اجرای این مسابقات بازدید کرد.
گفتنی است، سومین دوره مسابقات آزاد مهارت نماچینی آجر با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان اصفهان و گروه کارخانجات آجر نماچین، همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان از تاریخ ۶ لغایت ۸ آبان ماه سال جاری با حضور ۴۴ رقابت کننده از ۹ استان کشور در حال برگزاری است.
این گزارش می افزاید: ۴۴ رقابت کننده از استانهای کردستان، کرمانشاه، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم، یزد و اصفهان و همچنین شرکت کنندگانی از کشور افغانستان در محل نمایشگاه بین المللی اصفهان به رقابت پرداختند.

در ادامه ی این سفر شاه پسند از دپارنمان های مهارتی مراکز جوار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان اعم از هنرهای دیجیتال، بیوتکنولوژی، میکروکنترلر، پرژوه گردشکری ورزشی تنیس، گروه صنعتی انتخاب و مرکز تخصصی صنایع نساجی بازدید کرد.
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با قدردانی از تیم مهارتی و مدیریتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با بخش خصوصی و شرکای مهارتی، بر اعتلای فرهنگ آموزشی و مهارتی در کنار بخش غیردولتی تأکید کرد و بیان داشت: در این راستا با حفظ ماهیت، محتوا و بارآموزشی و ایجاد تعامل بین بخش دولتی و خصوصی، رقابت ها را حذف می نماییم.
از دیگر برنامه های شاه پسند نشست با کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بود که در این خصوص نمایندگان رؤسای مراکز،‌ مربیان، اداره آموزش، پارلمان کارشناسان، اداره آموزشگاههای آزاد و مشارکت های مردمی استان، انجمن‌های صنفی آموزشگاههای آزاد استان به بیان مسائل، مشکلات و ارائه طرح ها و دیدگاههای خود پرداختند.
معاون آموزش سازمان ضمن بیان رویکردهای سازمان در خصوص شناسایی چالش ها و معرفی خروجی های با ارزش، بر تقویت فعالیت ها، بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای مهارت آموزی، اجرای سیستم صلاحیت حرفه ای و شناسایی افراد خبره در صنایع و صنوف و تعیین مسیر ارتقاء آنان تأکید کرد.
شاه پسند تصریح کرد:‌ بایستی مشاغل جدید را شناسایی و در بروزسانی و حفظ جایگاه شغلی و ماندگاری افراد در شغل همت کنیم.
وی از آموزشگاههای آزاد خواست تا با نظارت دقیق تر بر فعالیت های آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای،ارزش گواهینامه های مهارتی را حفظ نمایند.
در پایان شاه پسند بیان داشت: تیم مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همراه و همگام جهت بررسی مسائل و مشکلات ستاد و ادارات استان ها تلاش می نماید و با ایجاد کمیته های استانی همسو با کمیته ملی،بازنگری و اصلاح آیین نامه نحوه تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد صورت می پذیرد.