عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با دستیار نماینده سازمان ملل در امور افغانستان تشکیل سازمان منطقه‌ای با هدف سازماندهی قوی‌تر کمک‌رسانی به مردم افغانستان را پیشنهاد کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خانه ملت،  جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته (یکشنبه) در دیدار هیدئو ایکبه (Hideo Ikebe) دستیار نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و گفت: همسایه شرقی ما درحال حاضر درگیر بحران عظیم سیاسی و انسانی است و مصائب کنونی افغانستان ریشه در رفتار غیر مسوولانه دولت آمریکا دارد.

نماینده تربت حیدریه در مجلس افزود: سیاست‌های دولت آمریکا در منطقه بحران‌های متعددی را پدید آورده است. ما برای شناسایی طالبان هیچ تعجیلی نداریم و منتظر اقدامات عملی حاکمان امروز افغانستان در عمل به تعهدات شان در مسائل مختلف هستیم.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان تشکیل یک دولت فراگیر مردمی با مشارکت تمام اقوام و مذاهب این کشور است.

وی گفت: همکاری با کشور‌های همسایه و ادامه کمک‌های انسان دوستانه و افزایش تبادلات اقتصادی با افغانستان جزو سیاست‌های اصولی کنونی ماست و تا زمان شناسایی این کشور مایل نیستیم مردم این کشور تحت فشار اقتصادی قرار بگیرند و ما برای هر گونه کمک در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه به این کشور آمادگی داریم.

رحیمی جهان آبادی در این راستا تشکیل یک سازمان منطقه‌ای برای کمک رسانی به مردم افغانستان را با هدف سازماندهی قوی‌تر پیشنهاد کرد که مورد استقبال دستیار نماینده سازمان ملل درامور افغانستان قرار گرفت.

هیدئو ایکبه دستیار نماینده سازمان ملل درامور افغانستان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی در طول سال‌های دشوار در دوره‌های مختلف همواره پناهگاه مردم افغانستان بوده و اقدامات اخیر ایران برای واکسیناسیون پناهجویان و مهاجران افغان موجب تقدیر است.

وی همچنین خواستار مشارکت ایران در ایجاد وتقویت زیرساخت‌ها و کمک به توسعه مبادلات تجاری در جهت کمک به مردم افغانستان درجهت کاهش مشکلات آنان شد.