نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، طرح مدیریت تعارض منافع را گامی در جهت جلوگیری از رانت و فساد ارزیابی کرد.

به گزارش جارچی اخبار، علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه این طرح به عنوان گزارش این کمیسیون فردا در صحن علنی مجلس به بررسی نهایی گذاشته خواهد شد، گفت: این طرح تلفیقی از لایحه دولت و طرح نمایندگان مجلس است که بررسی آن پیش از این در کمیسیون اجتماعی به اتمام رسید.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: هدف این طرح نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی است که مدیرانشان با ذینفعان آنان در تعارض قرار دارند.

بابایی کارنامی با اشاره به اهمیت تصمیمات مدیران در حوزه‌های مربوطه در دستگاه‌های اجرایی و جلوگیری از ایجاد رانت و فساد احتمالی در این زمینه گفت: این طرح از فساد در دستگاه‌ها و نهاد‌ها جلوگیری می‌کند و جلوی سوء استفاده احتمالی تصمیم گیران کشور را می‌گیرد.

وی همچنین صیانت از حقوق مدیران، شفاف سازی عملکرد مدیران برای مردم و ایجاد قانونی برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها در ایجاد منافع برای ذینفعان در مدیریت را از دیگر اثرات این طرح و اجرایی شدن آن در کشور دانست.

وی اضافه کرد: این طرح دارای ۱۷ ماده است و از ابعاد مختلف به موضوع تعارض منافع پرداخته است.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی افزود: تاکنون هیچ مخالفی در زمینه اصل مدیریت تعارض منافع و این طرح وجود نداشته هرچند ممکن است در زمان بررسی در صحن علنی در شیوه کار و برخی مفاهیم بین نمایندگان به صورت موافق و مخالف صحبت‌هایی انجام شود.