شهردار تبریز در اقدامی بدیع عملکرد یک ماهه خود در حوزه های مختلف مدیریت شهری را ارایه کرد که مهمترین آن به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.

به گزارش جارچی اخبار،  عباس رنجبر روز چهارشنبه در نشست فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه مساله ترافیک و حمل و نقل درون شهری یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری تبریز است، اظهار داشت: در این رابطه اقدامات مهمی طی چند روز اخیر برای ساماندهی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی به انجام رسیده است.

وی افزود: در این مدت برای خرید تعداد ۲۲ دستگاه اتوبوس عقد قرارداد بسته ایم که بعد از واریز پول، این اتوبوس‌ها را تحویل خواهیم گرفت.

رنجبر ادامه داد: سه دستگاه اتوبوس شهرداری تبریز در ایران خودرو دیزل مانده بود که آنها را احیا کردیم و از صندوق توسعه امید نیز پیگیر بازسازی و خرید تعداد ۶۷ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم.

وی گفت: همچنین پیگیر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتباری هستیم که مقرر بوده سازمان برنامه و بودجه به شهرداری تبریز اختصاص دهد.

وی همچنین از پیگیری جدی قرارداد تاکسی اینترنتی در تبریز توسط شهرداری خبر داد.

رنجبر با بیان اینکه در بحث آموزش و گزینش اقداماتی در دست انجام است، گفت: در این مدت سامانه شفافیت را راه‌اندازی کردیم که تا ۲ هفته آینده نتیجه آن مشخص می شود.

وی اظهار داشت: در حوزه ترافیک و حمل و نقل ترکیبی در ایستگاه شماره پنج قطار شهری، طرحی در دست بررسی است که کمک می‌کند هم تعداد اتوبوس زیاد شود و هم مرکز شهر شلوغ نشود؛ این امر موجب آرامش مرکز شهر خواهد شد که بر اساس آن افراد با اتوبوس به ایستگاه شماره پنج و از آنجا به مرکز شهر منتقل خواهند شد.

زنجبر از احتمال حذف کرایه اتوبوس و یا مترو در این طرح نیز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته، پرونده یک هزار و ۱۴۷ نفر از حائزان تبدیل وضعیت استخدامی از محل قانون جذب ایثارگری را تشکیل و به کارگزینی ارجاع داده ایم، گفت:  قرارداد ۲۲۸ نفر را که نامه تبدیل وضعیت آنها از وزارت کشور آمده است، هفته پیش منعقد کردیم.

رنجبر ادامه داد: بر این اساس قرارداد کاری تعداد ۶۷۴ نفر از نیروهای شهرداری تبریز همسان‌سازی شده و ۷۶ نفر ایثارگر حکم قطعی گرفته‌اند و برای ۸۱ نفر پرونده خبرگی زده‌ایم و طرح جامع نیروی انسانی را هم کار می‌کنیم.

وی به طرح ترافیکی میدان آذربایجان نیز اشاره و اضافه کرد: در این ارتباط تعداد ۱۷ نامه به دبیرخانه ماده پنج ارائه و پرونده‌های ناقص را درخواست کردیم و از مناطق خواستم که توضیح کافی در این رابطه بدهند.

رنجبر با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مختلف شهر طی مدت حدود یک ماه اخیر، گفت: پروژه روگذر ارتش – آزادی در یک ماه گذشته پنج درصد، روگذر فروزنده چهار درصد، پل روگذر میدان فهمیده سه درصد، پل رسالت ۵ درصد، رمپ یوسف‌آباد ۳۰ درصد، پارک باغشمال سه درصد و ساختمان مقبره‌الشعرا نیز سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت تعدادی مجوز برای امور عمرانی صادر کردیم و برای پروژه‌های یاد شده ۳۰۰ تن آرماتور استفاده کردیم و هم اکنون ۷۹ پروژه آماده تحویل داریم.