فرماندار هشترود گفت: طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده در سطح آذربایجان‌شرقی تنها در هشترود اجرایی می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، امین امینیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی – فرهنگی و سلامت زنان و خانواده افزایش اعتبار لازم برای بازآفرینی شهر هشترود را خواستار شد و افزود: هر چند هنوز اعتبار امسال اعلام نشده، اما اعتبار بازآفرینی را به ارایه طرح مشروط کرده‌اند که متاسفانه تا به امروز طرح‌های شهرداری به ویژه مطالعه بافت فرسوده به سرانجام نرسیده است.

وی بیان کرد: وجود بافت فرسوده در چند منطقه شهر هشترود به ویژه «سید دره‌سی»، علاوه بر این که امکان توسعه و عمران را از این مناطق سلب می‌کند، در زمان بروز بحران و حوادثی چون زلزله، از امدادرسانی به موقع نیز جلوگیری می‌کند.

«امینیان» اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده را  تلاشی در راستای توسعه مناطق شهری هشترود دانست و گفت: در این فرآیند رشد کمی و  کیفی عناصر شهری برای ارتقای کیفیت زندگی مهم و اساسی است‌.

وی به وجود معضل بیکاری در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: از همه سرمایه‌گذاران در حوزه های مختلف حمایت شده و برای تسهیل در سرمایه‌گذاری آنان در سطح شهرستان تلاش می‌شود.

امینیان در ادامه اظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولان ادارات اهتمام جدی به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان ندارند و در انجام وظایف ذاتی  خود و مجموعه شان کوتاهی می‌کنند.

به گفته وی حاشیه‌نشینی یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار هشترود است و به نحو بهینه باید با این پدیده اجتماعی مقابله شود.

بازآفرینی شهری اقدام جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری است که در نهایت به یک پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی می‌انجامد.