فرماندار ملکان گفت: کار مطالعاتی طرح ترافیک شهری توسط کارشناسان دستگاه‌های مربوطه بررسی شده و این طرح به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، نقی محمدی در جلسه شورای ترافیک شهرستان، کاهش بار ترافیکی شهر را از اهداف اصلی اجرای طرح ترافیک دانست و افزود: خیابان‌های اصلی شهر حدود ۵۰ سال قدمت دارد و امروز با توجه به افزایش تعداد خودرو، دیگر کشش لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه شعبه‌های بانک‌ها و مجتمع‌های تجاری در مرکز شهر باید برای کارکنان و مشتریان خود پارکینگ اختصاصی احداث کنند، اظهار داشت: متاسفانه کارکنان بانک‌ها در ساعات اداری خودروهای خود را در امتداد خیابان‌ها پارک می‌کنند و از این‌رو جایی برای خودروهای شهروندان باقی نمی‌ماند.

فرماندار ملکان همچنین از توقف خودروها در پیاده‌روهای شهر انتقاد و بیان کرد: متاسفانه براساس یک فرهنگ غلط، برخی اصناف از جمله نمایشگاه‌های خودرو، وسائط نقلیه را در پیاده‌روها متوقف می‌کنند که این امر موجب تضییع حقوق عمومی و نارضایتی شهروندان می‌شود.

وی همچنین ساماندهی دستفروشان و نیز تهیه بانک اطلاعاتی مشاغل مزاحم در شهر را خواستار شد و افزود: متاسفانه برخی دستفروشان و اصناف و میوه‌فروشان در این شهر با ایجاد سد معبر باعث افزایش ترافیک و همچنین مانع رفت و آمد همشهریان در پیاده‌روها می شوند که در راستای این طرح ضمن مشخص شدن چند نقطه جهت فعالیت دستفروشان، نسبت به آزادسازی پیاده‌روها اقدام خواهد شد.

«محمدی» همچنین از اجرای طرح نصب دوربین‌های مداربسته در نقاط مختلف شهر ملکان خبر داد و کاستن از سرعت غیرمجاز خودروها و همچنین شناسایی سرقت‌های احتمالی را از مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد.

پلیس ساختمان فعال‌تر شود

نقی مسکینی، معاون عمرانی فرماندار ملکان نیز در ادامه جلسه فعال‌تر شدن پلیس ساختمان از سوی شهرداری ملکان را خواستار شد و گفت: افزایش پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز در شهر ملکان نشانگر ضعف فعالیت و پایین بودن کنترل این نهاد است.

امسال ۱۵ نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در ملکان جان باخته‌اند

فرمانده انتظامی ملکان هم در ادامه جلسه آمار سوانح رانندگی درون‌شهری و برون‌شهری و مرگ و میر ناشی از آن را بالا دانست و بیان کرد: متاسفانه از اول سال‌جاری تاکنون ۱۵ نفر در اثر این سوانح کشته و ۳۴۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

سرهنگ علی ریحانی افزود: ۱۲ نفر از کشته‌شدگان مربوط به حوادث برون‌شهری و سه نفر سوانح درون‌شهری است.

وی همچنین جای دوربین‌های ترافیکی در داخل این شهر را خالی دانست و اظهار کرد: امروزه با توسعه تکنولوژی، کنترل ترافیک شهری بدون نیاز به حضور فیزیکی پلیس راهنمایی و به صورت کنترل توسط دوربین‌ها امکان‌پذیر است.

وی همچنین جذب ۶۰ درصد سهم شهرداری‌ها از محل جریمه‌های رانندگی جهت هزینه در پروژه‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرستان را خواستار شد.

فرمانده انتظامی ملکان، ترافیک و سدمعبر را یکی از مشکلات مهم این شهر دانست و بیان کرد: متاسفانه در ساعت‌های اوج ترافیک افزایش تردد خودروها باعث قفل شدن خیابان‌ها و معابر اصلی و بازار ملکان می‌شود و از طرفی برخی مغازه‌داران و دست‌فروشان باعث راه‌بندان در پیاده‌روها می‌شوند لذا فرماندهی انتظامی ملکان آماده همکاری با شهرداری و سایر دستگاه‌ها در راستای رفع این موارد است.

سرهنگ ریحانی بر ساماندهی تیرهای برق در جاده کمربندی و ایجاد سرعتکاه در خیابان شمس شهرک ولی عصر(عج) ملکان نیز تاکید کرد.

پل‌های داخل شهر تعریض می‌شود

شهردار ملکان نیر در این جلسه از آغاز طرح تعریض پل‌های واقع در داخل محدوده شهر خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی و نقشه‌برداری این طرح در شهرداری شروع شده است.

لطف‌الله کاظمی همچنین از بررسی طرح ترافیک ملکان در جلسات شورای اسلامی شهر و شهرداری خبر داد و گفت: با توجه به مغایر بودن پروژه میدان شهدای ملکان با اصول شهرسازی، طرح اصلاحی پس از تصویب در شورای شهر اجرایی خواهد شد؛ همچنین میدان امامت نیز از لحاظ مشکل هندسی اصلاح می‌شود.

شهردار ملکان همچنین از ساماندهی مسیرهای تردد تاکسی‌ها در جلسه شورای شهر ملکان با حضور جمعی از شهروندان و رانندگان تاکسی خبر داد.

استفاده شخصی از تاکسی در لیلان

بخشدار بخش لیلان هم با اشاره به استفاده شخصی از تاکسی‌ها در شهر لیلان، صدور مجوز جهت بکارگیری این تاکسی‌ها در مسیر شهرهای لیلان و ملکان را خواستار شد.

ایجاد سرعت گیرهای استاندارد در جاده‌های روستایی، تعویض و ساماندهی تابلوهای راهنمایی و ورودی و خروجی شهر ملکان از سایر موضوعات مورد تاکید فرماندار ملکان در جلسه شورای ترافیک این شهرستان بود.