معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان زنجان از امسال آغاز و در سال آینده و ۱۴۰۲ به منصه ظهور خواهد رسید.

به گزارش جارچی اخبار، سیدصولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان زنجان که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: ۲ نشست در تهران با حضور کارشناسان و معاونان ارشد دستگاه های اجرایی و استاندار زنجان و یک نشست دیگر نیز با حضور وزیران به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل و تصمیم های بسیاری به منظور توسعه همه جانبه این استان اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: بخشی از این تصمیم ها از سوی وزیران حاضر در نشست و نماینده تام الاختیار اعزامی رئیس جمهوری به شهرستان ها اتخاذ شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: این مصوبات بر اساس مزیت های استان زنجان در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری اتخاذ شده است که برای تامین زیر ساخت ها در حوزه های زیربنایی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی،  ورزشی، رفاه اجتماعی، آب، خاک، کشاورزی و اشتغال نیز تصمیم های خوبی برای استان زنجان گرفته شده است.

مرتضوی اظهار داشت: این مصوب ها در بازه زمانی سالجاری، سال آینده و ۱۴۰۲ به منصه ظهور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در سه بخش ایجاد زیرساخت ها و پروژه های عمرانی، تسهیلات کلان و اشتغال کوچک و زود بازده تامین اعتبار شده است ادامه داد: در حوزه مسکن تسهیلات مناسب و برای ازدواج جوانان نیز ۸۶۴ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه برای سدهای استان زنجان اعتبار تکمیلی پیش بینی شده  گفت: برای گاز رسانی به ۳۸ روستا و تکمیل مصلای زنجان نیز اعتبار لازم لحاظ شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: برای طرح های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)،  ستاد اجرایی فرمان امام راحل و بنیاد مستضعفان نیز طرح های بسیار خوبی در سطح استان زنجان به ویژه در پرداخت تسهیلات زود بازده در دست اجرا داریم که در مصوبات سفر لحاظ گردید.

وی در ادامه به نشست با نخبگان و جوانان استان زنجان اشاره کرد و گفت:یکی از سرمایه های استان زنجان داشتن جوانان مومن، خلاق و انقلابی است که باید از این ظرفیت استفاده مطلوب شود پیش بینی می شود زنجان در چند سال آینده در زمره استان های پیشرو در تحول قرار گیرد.

رییس‌جمهوری پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰، در دهمین سفر استانی به زنجان رفت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر مشکلات استان را بررسی و دستورهای راهگشا برای توسعه استان صادر کرد.

وزیران جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، کشور و رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی رییس‌جمهوری و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، آیت الله رئیسی را در این سفر همراهی کردند.