رئیس پلیس راهور استان سمنان با اشاره به تصادف‌های فوتی شهری در کل این استان گفت: ۱۲ فقره تصادف فوتی تا پایان مهرماه ۹۹ در استان به ثبت رسید که این ‌میزان به ۱۶ مورد در مدت مشابه سالجاری افزایش یافت و با افزایش ۳۳ درصدی همراه بود.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ موسی ‌بزرگی عصر پنجشنبه در چهارمین نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری سمنان افزود: در مجموع  ۶۷ درصد کاهش تعداد تصادف های فوتی درون شهری را از سال شروع برنامه(سال ۱۳۹۶) تا به امروز داشتیم.

وی ادامه داد: میزان مصدومان جرحی تصادف‌های معابر درون شهری استان در سال جاری تا پایان مهرماه یکهزار و ۴۲۰ فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: تصادف‌های معابر درون شهری استان طی مدت مذکور در مجموع هفت درصد افزایش داشت.

بزرگی گفت: ۳۴ نقطه حادثه خیز در مجموع معابر شهری استان در سال ۱۴۰۰ احصاء شده که تاکنون ۶ نقطه آشکارسازی و چهار نقطه نیز ایمن سازی شده و چهار نقطه نیز در حال اقدام است.

وی ابراز داشت: تاکنون اقدام موثری برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز درون شهری استان صورت نگرفته که نیاز است این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نصب و فعال سازی دوربین های پلاک خوان در معابر درون شهری در سطح استان نیازمند توجه است.

بزرگی افزود: با توجه به شروع طرح کنترل هوشمند محدودیت تردد مقابله با شیوع کرونا، نیاز است تا نسبت به نصب و راه اندازی دوربین های پلاک خوان و ثبت تخلف در سطح معابر دروی شهرهای استان اقدام شود.

وی گفت: اجرای طرح های ترافیکی توسط شهرداری ها پس از صدور مجوز های لازم در دستور کار قرار گیرد.