وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید معماری، فرهنگ و هنر اصیل نیاکانمان را زنده نگه داریم و آنها را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش جارچی اخبار،  عزت‌الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از مراحل مرمت اولین بوتیک هتل زنجان افزود:بوتیک هتل زنجان که تلفیقی خلاقانه از علم ، فرهنگ و هنر است، با مساحت ۶۰۰ مترمربع، تمام نمادهای طراحی و معماری ایرانی اسلامی را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در دل خود جای‌داده است.

وی اظهار داشت: در طراحی بوتیک هتل زنجان بافت‌ ارزشمند شهر زنجان حفظ شده و آحاد مردم و نسل‌های آینده از فواید آن بهره‌مند خواهند شد.

بنای خانه قشمی متعلق به اواخر قاجاریه بوده که در خیابان ضیایی شهر زنجان واقع‌ است. مالکان جدید این بنای قدیمی با قدمت ۲۴۰ سال در طی سه سال با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال این بنا را با هدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین مرمت و احیا کردند.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در جریان بازدید از بازارچه صنایع‌دستی شهر زنجان با صنعتگران این بازارچه گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات و خواسته‌های آنها  قرار گرفت.

وی گفت: تولید صنایع‌دستی علاوه بر حفظ رشته‌های هنری اصیل می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند و چرخه اقتصادی را به گردش درآورد.

ضرغامی همچنین در بازدید از بازارچه صنایع‌دستی زنجان فعالیت‌های انجام‌شده در این بازارچه را مثبت ارزیابی کرد.

در این بازارچه صنایع‌دستی متنوع از جمله ملیله، انواع مختلف ظروف مسی، چاروق دوزی، عروسک‌های سنتی، انواع صنایع چوب، چرم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم  عرضه می‌شود.