معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین درخصوص احتمال یخ زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب در فصل سرما و یخبندان به مشترکان خود هشدار داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عین اله رمضانی افزود: احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتورهای آب در سرمای شدید وجود دارد و لذا از مردم این استان درخواست می‌شود تا برای عایق بندی کنتورها و لوله‌های روباز اقدام کنند.

وی افزود: عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت و البسه فرسوده در محفظه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام‌هایی است که شهروندان و روستاییان می‌توانند در خصوص پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتورها انجام دهند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان قزوین گفت: در زمان بروز یخ زدگی از انجام کارهایی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جداً خودداری کنید و برای خارج کردن کنتور از حالت انجماد از وسایلی همچون سشوار و بخار شو استفاده نمایید.

رمضانی بر لزوم جلوگیری از باز گذاشتن شیر آب برای پیشگیری از یخ زدگی تاکید کرد و افزود: ترکیدگی کنتورها علاوه بر وارد کردن خسارت و تخریب ساختمان، منجر به هدر رفت حجم بسیار زیادی آب می‌شود که جلوگیری از این مهم به وسیله‌ی روش‌های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

به گفته وی مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با شماره تماس ۱۲۲ پاسخگوی سوال‌ها و راهنمایی همشهریان می باشد و در روستاها نیز مردم می‌توانند از خدمات آبدار روستای خود استفاده کنند.