رییس فدراسیون دو و میدانی خواستار اختصاص اماکن ورزشی تخصصی دو و میدانی به هیات‌های استانی برای تمرینات قهرمانان دو و میدانی شد و گفت: مهم ترین مشکلات پیش روی این رشته ورزشی تامین اعتبار و تدوین طرح جامع مناسب برای هیات های استانی برای شناسایی استعدادها و توجه به رده سنی پایه برش است.

به گزارش جارچی اخبار، هاشم صیامی پنجشنبه شب در سمینار علمی “چالش‌ها و فرصت‌های رشته دوومیدانی ” که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوگاه هفتم تیر شهرستان رامسر برگزار شد با اشاره مقالات ارایه شده در این سمینار افزود: بدنه دو و میدانی به لحاظ فنی ضعیف است و فعالیت تعداد هزار نفر در رشته های دو و میدانی به عنوان ورزش نخست المپیک ،زیبنده کشور نیست.

رییس فدراسیون دو و میدانی مهمترین عامل ارتقای کمی و کیفی این ورزش را ایجاد فضای همدلی دانست و تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا با برگزاری مسابقات دو خیابانی، لیگ های دو و میدانی و سایر برنامه ها لازم در چهار سال آینده تعداد ورزشکاران این ورزش به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی بررسی های علمی پیرامون چالش ها آسیب های این رشته ورزشی نیازمند را اختصاص ردیف بودجه برای مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران دانست و بیان داشت: چراکه ورزشکاران این رشته به کمپی مناسب برای انجام تمرین های حرفه ای نیاز دارند.

رییس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به اهمیت احداث کمپ دو و میدانی در ارتقا و توسعه این ورزش خواستار اختصاص اعتبار لازم برای تسریع در راه اندازی کمپ حرفه ای این ورزش در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب شد.

رییس فدراسیون دو و میدانی تصریح کرد: با تامین اعتبار لازم می توان برای ارتقای سطح دانش مربیان با اعزام به دوره های سطح یک بین المللی در اروپا و یا حضور مدرسان برای تحول و شکوفایی این رشته ورزشی گام های خوبی برداشت.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق در توسعه و پیشرفت ورزش از امضای تفاهم نامه ای با یکی از دانشگاهای کشور برای حل و بررسی مسایل به صورت علمی و آکادمیک خبر داد.

قهرمان پرتاب دیسک آسیا و نایب قهرمان المپیک نیز در این سمینار به نقش مهم راه اندازی کمپ ورزشی در زمین مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب اشاره کرد و از وزیر ورزش و جوانان خواست برای تسریع در راه اندازی کمپ دو میدانی در این مجموعه ورزشی دستور ویژه دهد.
احسان حدادی با اشاره به وجود دو هکتار زمین متعلق به فدراسیون دو و میدانی گفت: با ساخت این کمپ می توانیم ورزشکاران بیشتری را به سمت دو و میدانی جذب کنیم و از ظرفیت مربیان خارجی نیز برای تحول در این رشته ورزشی بهره مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: این زیرساخت علاوه بر این که نقش زیادی در ازتقای کیفی و کمی ورزش دو و میدانی دارد، می تواند تعداد مدال های کشور را در بازی های آسیایی و المپیک تضمین کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران نیز در این سمینار با اشاره به ورزش دو و میدانی به عنوان ورزشی پایه ای و پر مدال گفت: چنانچه این ورزش در کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد می تواند جایگاه ورزش ایران را در دنیا در شرایط مطلوبی قرار دهد.

حسن رنگرز استان مازندران را از استان های پر مدال کشور برشمرد و افزود: ارایه مقالات علمی در این سمینار به پیشرفت علمی و رفع چالش های پیش روی این ورزش در کشور کمک خواهد کرد.

سمینار علمی « رشته چالش‌ها و فرصت‌های رشته دوومیدانی » با حضور وزیر ورزش و جوانان و تمامی اعضای فدراسیون دو ومیدانی در شهرستان رامسر برگزار شد