رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: به مناسبت صدور فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مبارزه با پدیده شوم قاچاق و با توجه به تأکیدهای ریاست محترم قوه قضائیه در این خصوص، بیش ۴۴میلیون نخ سیگار قاچاق در بندرعباس امحاء شد.

به گزارش جارچی اخبار، علی صالحی عصر جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: خوشبختانه استان هرمزگان در کشف محموله های قاچاق و برخورد با قاچاقچیان بسیار موفق عمل کرده است و در همین راستا رتبه ممتاز در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.

وی ارزش سیگارهای قاچاق معدوم شده در هرمزگان را ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: بیشتر سیگارهایی که امروزمعدوم شد، سیگارهای قاچاق تقلبی و غیر استانداری است که با سوء استفاده از نشان های معروف، تولید و به کشور وارد شده است.

صالحی بیان داشت: امحاء این حجم از کالای مکشوفه قاچاق در راستای اجرای آئین‌نامه مواد ۵۵ و ۵۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور جلوگیری از ورود مجدد اقلام قاچاق به بازار صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا ،شرط پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است ، گفت: به منظور بستر سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان ناامن کرد.