استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در برخی شاخص‌های توسعه، از استان‌های همتراز عقب‌تر هستیم،گفت: این وضعیت متناسب با گذشته تاریخی و ظرفیت‌های ما نیست و باید با توجه ویژه به اولویت‌های استانی و تطبیق آنها با اولویت‌های کلان ملی، رویکرد جدیدی را در مسیر توسعه در پیش بگیریم.

به گزارش جارچی اخبار،  عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم بازنگری در سند تدبیر توسعه این خطه، افزود: نیازمند رویکرد جدید در حوزه برنامه‌ریزی هستیم که این رویکرد باید مبتنی بر اولویت‌ها، ظرفیت‌ها و نیازهای استان باشد.

وی تاکید کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان متناسب با حوزه مأموریت خود، به شکل تخصصی، علمی و تجربی در بازنگری سند توسعه استان مشارکت داشته باشد تا بتوانیم این برنامه را هرچه بیشتر به واقعیت‌ها نزدیک کنیم.

وی، فعال‌سازی اقتصاد مرزی را یکی از ظرفیت‌های مغفول در سند توسعه استان ذکر کرد و گفت: در همه حوزه‌ها باید به دنبال ارتقای بهره‌وری باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ایجاد صنایع پایین‌دستی در صنایع بزرگ استان نظیر مس و نفلین‌سینیت، راه‌اندازی اکوسیستم فناوری و کارخانه نوآوری به عنوان موتور پیشران توسعه، تکمیل زیرساخت‌های انرژی و ایجاد توازن توسعه‌ای در جغرافیای استان را از اولویت‌های توسعه استان برشمرد و خواستار جلب مشارکت نخبگان در واقعی‌تر کردن اهداف برنامه توسعه استان شد.