مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام از طلب ۲۰ میلیارد تومانی این شرکت از مشترکان اداری خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار از ایلام، «حشمتاله اسدی» در خصوص پرداخت مطالبات شرکت گفت: دریافت وجه نقد در مخابرات کم است و بالاترین میزان عدم وصول در کشور مربوط به مخابرات است. پس وقتی درآمد نباشد نمیتوان سرمایهگذاری کرد.
وی با تاکید بر اینکه در ۱۲ سال گذشته تعرفه مخابرات تغییر نکرده و همین امر، باعث کاهش درآمدها شده است، افزود: حاصل چنین تعرفههایی، درآمد ثابت و رشد فزاینده هزینهها است. به عنوان نمونه قیمت تمام شده یک خط ثابت ۵ میلیون تومان است در حالی که پرداخت هزینه مشتری به ما ۲۰۰ هزار تومان است. حال اینکه میانگین درآمد یک خط ثابت شهری در بهترین حالت ماهی ۶ هزار تومان و روستایی کمتر از ۴ هزار تومان است، در صورتی که نگهداری هر خط تلفن در ماه برای شرکت ۲۰ هزار تومان هزینه دارد.
وی با اشاره به اینکه هر ساله در صنعت آب، برق و گاز شاهد افزایش تعرفه هستیم، اظهار کرد: تعرفههای امروز جواب هزینههای نگهداری را نمیدهد.
وی ادامه داد: وصول مطالبات در بخش خانگی شرایط بهتری دارد اما در بخش اداری ۲۰ میلیارد تومان طلب داریم که امیدواریم با پرداخت آن زمینه انجام بهتر وظایف فراهم شود.