مجلس شورای اسلامی این هفته روز‌های یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت و قرار است تقاضای هفت تحقیق و تفحص از برخی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها به رای گذاشته شود.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، عملکرد وزارت نفت، عملکرد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار، نهاد ریاست جمهوری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین نحوه اجرای ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان از جمله تحقیق و تفحص‌هایی است که از سوی کمیسیون‌های مختلف مجلس قرار است این هفته مطرح و به رای نمایندگان گذاشته شود.

قرار است همچنین در این هفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در صحن علنی به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه بپردازد.

مجلس در جلسه روز یکشنبه این هفته بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی را ادامه خواهد داد که پیش از این کلیات و تعدادی از مواد آن بررسی و تصویب شده است.

طرح الحاق یک تبصره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، طرح جهش تولید دانش بنیان، طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و طرح تسری فوق العاده خاص سازمان زندان‌ها از جمله دستورات جلسه علنی این هفته خواهد بود.

در این هفته همچنین مجلس تعدادی از لوایح دولت را نیز به بحث و بررسی خواهد گذاشت. لایحه موافقت نامه بین جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افعانستان در خصوص ارتباط بین المللی راه آهن، لایحه پروتکل اصلاحی موافقت نامه تشویق حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی از جمله این لوایح است.