مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز اعلام کرد: برای اولین بار بعد از ۴۰۰ روز تعداد فوتی‌های کرونایی تبریز در شبانه روز گذشته به صفر رسید.

به گزارش جارچی اخبار،  فرخ جلالی با بیان اینکه پس از حدود ۴۰۰ روز مرگ و میر ناشی از شیوع کووید۱۹ بخش تدفین متوفیان کرونایی در وادی رحمت تبریز خالی شد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ فوتی کرونایی در وادی رحمت تبریز تدفین شده اند.

وی گفت: پس از ماه ها تلاش طاقت فرسا برای تدفین اموات کرونایی، روز شنبه،۲۰ آذرماه، روز خاطره انگیزی برای همکاران آرامستان‌های تبریز رقم خورد.

جلالی اضافه کرد: آمار متوفیان کویید۱۹ در تبریز درحالی به رقم صفر رسیده که در اوج بحران، تعداد متوفیان کرونایی به ۵۰ نفر در روز رسیده بود.

کلان شهر تبریز از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، افت و خیزهای زیادی را از نظر تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونایی طی کرده است.

در این مدت هفته هایی بوده که تعداد فوتی های کرونایی در این کلان شهر ۲ رقمی بوده و تعداد بستری هایی کرونایی آن در شبانه روز از ۳۰۰ نفر بالاتر رفته است.

در آن روزها به دلیل وخامت وضعیت شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از آن، تمام راه‌های دسترسی به وادی رحمت مسدود و ورود به این مجموعه ممنوع می‌شد.