معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه گفت: جهت تسهیل امور واحدهای تولیدی باید به ادارات شهرستان، تفویض اختیار شود.

به گزارش جارچی اخبار، مسعود سعادتی روز دوشنبه در نشست با جمعی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره یک میانه، با بیان اینکه بسیاری از ادارات شهرستان از اختیارات کافی برای تصمیم گیری در قبال امور کارخانه ها و واحدهای تولیدی برخوردار نیستند، افزود: نبود اختیارات باعث می شود صاحبان تولیدی ها برای انجام جزئی ترین امور خود به مرکز استان مراجعه کنند که این علاوه بر اتلاف وقت و هزینه، خطرات جاده ای را برای آنها در پی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان میانه  دارای فرمانداری ویژه بوده و برخی ادارات، عنوان معاونت اداره کل را دارند، بیان کرد: اما آنها با این حال از اختیارات کافی برخوردار نیستند؛ باید برخی از تصمیم گیری ها به ادارات شهرستان ویژه تفویض و امور واحدهای تولیدی تسهیل شود.

سعادتی با اشاره به اینکه از ۸۲ واحد واگذار شده در شهرک صنعتی شماره یک میانه، تنها ۴۸ واحد فعال هستند و اکنون حدود ۶۰۰ نفر در این واحدها مشغول هستند، افزود: برخی از واحدهای این شهرک در تصرف بانکهاست و تعیین تکلیف نشده اند؛ این درحالی است که این کارخانه ها دارای امکانات کامل بوده و به مرور زمان تجهیزات آنها مستهلک خواهد شد.

وی کمبود نقدینگی برخی واحدهای تولیدی را مهم ترین مشکل آنان برشمرد و گفت: سقف تسهیلات مصوب برای این واحدها در حوزه اختیارات بانک های استان و اختصاص آن در گروی تعامل بیشتر با بانک هاست.

فرماندار ویژه میانه همچنین شهرک صنعتی شماره یک میانه را نیازمند تامین اعتبار از سوی شرکت شهرک های صنعتی آذبایجان شرقی برای تملک زمین های اطراف جهت توسعه این شهرک دانست.

وی کمبود نیروی کار ماهر را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی این شهرک برشمرد و از اداره فنی و حرفه ای خواست تا نسبت به برگزاری کلاس ها و دوره های مهارت آموزی مرتبط با نیازهای تولیدی های شهرستان اقدام کند.

سعادتی همچنین از مدیران واحدهای تولیدی موفق در شهرک خواست تا با انتقال تجربه ها و دانش خود به واحدهای نوپا، زمینه رشد و شکوفایی آنان را نیز فراهم کنند.

شهرستان ۱۹۰ هزار نفری میانه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است؛ در طول چند دهه گذشته بیش از ۲ برابر جمعیت فعلی این شهرستان برای یافتن فرصت های کاری به دیگر مناطق کشور، به ویژه تهران، مهاجرت کرده اند.

سرمایه گذاران میانه ای مقیم مناطق دیگر کشور در زمینه تولید و صنعت جایگاه ویژه ای دارند.